De taal van geluid - in kleur - deel 1 - karrarikh tor - hardcover (9789083320205)
Dark world international
De taal van geluid - in kleur - Deel 1, onthult de geheimen van de gitaar en basgitaar. Het kan eng zijn om in de muziektheorie te komen voor een gitarist of bassist, maar dit is een geweldige plek om te beginnen. Je hebt nooit meer een akkoordenboek of theorieboek nodig. De taal van geluid leert je hoe je akkoorden kunt bouwen vanaf de wortel en melodieën kunt spelen in elke toonsoort. De graphics verbinden de fretboards van een gitaar en basgitaar met het pianotoetsenbord en bladmuziek, waardoor het een waardevol hulpmiddel is, niet alleen voor gitaristen en bassisten, maar voor elk lid van een band. Snel en handig voor elke muziektheoriestudent. Inclusief de 'sboxen's en herhalende patronen op de toetsen, posities voor alle akkoorden en posities om toonladders in elke toonsoort te spelen. De taal van geluid leert hoe je akkoordprogressies op een melodie kunt rangschikken en hoe je elk nummer van de ene toets naar de andere kunt transponeren, gemakkelijker om de sleutel uit te voeren. Gemakkelijk te gebruiken en waardevol voor gitaristen, bassisten en toetsenisten. De taal van geluid - In Colour - Volume 1: bevat hoofdstukken 1-3, en bijlagen uit het volledige leerboek Hoofdstuk 1 - invoering, de elflijnige notenbalk en basissymbolen Hoofdstuk één legt de basistheorie achter westerse muzikale tradities uit, waarbij muziektheorie als een taal wordt behandeld. Geïntroduceerd in dit hoofdstuk zijn: octaven, hele toon, halve toon, voortekens, sleutels, de elflijnige notenbalk, de vioolsleutel, de bassleutel, de altsleutel, de tenorsleutel, de maatsoortaanduiding, nootsoorten, rusten, tempo. Hoofdstuk 2 - standaardstemming, noten op frets, tabulatuur Hoofdstuk twee laat zien waar de natuurlijke noten (witte toetsen) op een piano zich bevinden op de gitaar- en basgitaar toetsen en ook op de elflijnige notenbalk. Geïntroduceerd in dit hoofdstuk zijn: standaardstemming, tabulatuur. Hoofdstuk 3 - toonladder, Majeur toonladder, posities op fretboards, Intervallen Hoofdstuk drie onderzoekt toonladders, met name de Majeur toonladder, en laat zien hoe we onze toonladders ontwikkelen vanuit een tonische noot, en waar we Major-toonladders kunnen vinden op de fretboards van gitaren en basgitaren. Geïntroduceerd in dit hoofdstuk zijn: oplopende toonladder, aflopende toonladder, chromatische toonladder, Tonische namen voor toonladders, diatonische toonladders, enharmonische noten en toonladders, toontrappen, 15 majeurtoonladders, intervallen.
Music theory: the language of sound - karrarikh tor - ebook (9789082853698)
Dark world international
Tired of fighting with your fellow band members because you don'st understand each other'ss instruments? Music Theory: the Language of Sound demystifies guitar and bass in a straightforward, easy to read manner. Writer KarrArikh Tor explains: "Music theory is a common musical language for Western music traditions that musicians use to communicate musical ideas between instruments. In most cases, music theory is written from the piano, because it is easier to see chords and understand which notes are sharp or flat. Unfortunately, a guitarist or bassist can do little with this information, because they have no black and white keys and do not see chords in the same manner." The graphics in Music Theory: the Language of Sound tie the fretboards of the guitar and bass guitar to the keyboard and staves, making it a valuable tool not just for guitarists and bassists but for every member in a band. Learn how to easily find 'sboxes's on the fretboard and play leads like a professional. Find out how to take your musical ideas and write it them onto paper so anyone can play along. See the patterns on the fretboards and learn the positions to play scales in any Key. Head out to the associated video channel and hear variations played while you read along with the sheet music. Chapter One explains the basic theory behind Western Musical Traditions, treating music theory like a language [Introduced in this chapter are: Octave divisions, Whole steps, Halfsteps, Accidentals, Clefs, Grand staff, Treble staff, Bass staff, Alto staff, Tenor staff, Time signature, Note types, Rests, Tempo]. Chapter Two shows where the natural notes on a piano are located on the guitar and bass guitar fretboards and on the Grand Staff [Introduced in this chapter are: Standard tuning, Tablature]. Chapter Three examines scales, particularly the Major Key scale, showing how we develop our scales from a tonic note, and where to find Major scales on the fretboards of guitars and bass guitars [Introduced in this chapter are: Ascending scale, Descending scale, Chromatic scale, Tonic note, Tonic scale names, Diatonic scales, Enharmonic Notes and Keys, Scale degrees, 15 Major Keys, Intervals]. Chapter Four defines chords, showing all the chords that can be built from a root note [Introduced in this chapter are: Chords, Note stacks, Triad chords (including Major, minor, diminished and augmented chords), Chord Qualities, Chord Inversions, Seventh chords (including Dominant, Major, minor-Major, minor, augmented, diminished, and half-diminished seventh chords), Suspended chords, Added note chords, Extended chords (including Ninth, Eleventh, and Thirteenth chords)]. Chapter Five continues from chapter four, defining and building chords naturally found in a Major Key scale [Introduced in this chapter are: Chords built from scale degrees (including all Major, minor, diminished, suspended, added note, and extended chords occurring naturally in a Major Key), Bar Chords for both guitar and bass guitar, Power Chords, how to use bar chords]. Chapter Six examines how to use the 15 Key Signatures and how modes are built from the Major Key scale [Included in this chapter are: 15 Major Keys, Key Signatures, Circle of Fifths, Circle of Fourths, Modes, Ionian mode, Dorian mode, Phrygian mode, Lydian mode, Mixolydian mode, Aeolian mode, Locrian mode, Natural minor Key, Harmonic minor Key, Melodic minor Key]. Chapter Seven examines additional notations that can be used on staves or in tablature [Introduced in this chapter are: Dynamic symbols (including Forte, Piano, Crescendo, Diminuendo, Fermata, Marcato, Sforzato, Tenuto, Portato, and Staccato), Octave shifts (using 8va, 8vb, 15ma, 15mb, 22ma, 22mb), Grace notes (Acciaccatura, and Appoggiatura), Tied notes, Slurs, Repeat measure symbol, Barlines, Brackets, Braces, Prima Volta, Seconda Volta, D.C. (Da Capo), D.S. (Dal Segno), Fine, Coda, Segno]. Chapter Eight examines adding chord arrangements to a melody, transposing songs, and working with modes in a chord arrangement. Chapter Nine examines naming chords, choosing between enharmonic chord names, and naming a group of notes as a chord. This book has it all, and will no doubt become the standard for guitarists, bassists, and band members everywhere.