Cubrix - marcel van marrewijk - ebook (9789081825214)
Lindonk & de bres
...Een aanwinst voor iedereen die het huidige tijdsgewricht wil begrijpen! Bestuurders, projectleiders, ver- nieuwers; lezen dit boek! (Hems Zwier) Het lezen van de Cubrix was een prachtige ervaring...een `must voor iedereen die vanuit de verbinding en inspiratie zoekt naar nieuwe wegen om onze wereld door deze turbulente tijden te leiden. (Joep C. de Jong) Marcel plaatst organisaties in een maatschappelijke context...Soms kruipt het boek onder de huid. Houdt het mensen die leiding mogen geven een spiegel voor...Prikkelt het tot zelfreflectie...Biedt het handvatten om in beweging te komen. Als mens, als organisatie, als samenleving. (Bert van Boggelen) ...Vitaliseren, Optimaliseren, Heroriënteren en Transformeren; een verrijking voor dat platte begrip change management! (Cees Hoogendijk) De Cubrix...biedt mooie inzichten alsmede veel potentie om toe te passen in de praktijk! (Lars Doyer) Met een voorwoord van Ronald van den Hoff (Seats2meet, Mindz)
Albert heijn - jef de jager - ebook (9789079679096)
Lindonk & de bres
Een ondernemer is in Nederland nauwelijks een mens van vlees en bloed, maar een bedrijf, aangevuld met wat persoonlijke hobbys en een visie op de maatschappij totdat in 1997 deze levensbeschrijving van Albert Heijn (1927 - 2011) verscheen! De kruidenier die geplaagd werd door polio, huwelijkstragiek en de moord op zijn broer Gerrit Jan, maar desondanks optimistisch bleef en met Koninklijke Ahold de grootste omzetstijging uit de Nederlandse geschiedenis realiseerde. Van het boek verschenen zeven drukken. Bij deze verschijnt een geheel herziene en geactualiseerde druk. Schrijver en cultureel antropoloog Jef de Jager (1949) publiceerde een twintigtal boeken over mensen in allerlei verbanden. De geschiedenis van Ahold behandelde hij in Arm en rijk kunnen bij mij hun inkopen (1995). Op eerder werk reageerde de kritiek: De Jager schrijft met de pen van een romancier en de blik van een cultureel antropoloog. Over de vorige editie werd gezegd: De biografie van Albert Heijn leest als een avonturenroman met af en toe de intimiteit van een dagboek. De Telegraaf Hier ligt een boek op tafel dat de lezer met rode oortjes door de paginas jaagt en toch niet zou misstaan als verplichte studieliteratuur. Financieel Dagblad
“Heel simpel, Joop. Als ik alles zou weten, dan heette ik
geen Arie-Wubbo. Dan was mijn naam Encyclopedie.”
Arie-Wubbo, de doorgaans nuchtere uitvinder van de
lepel waar geen saus aan blijft plakken: zo lang hij
zich kan heugen, loopt hij al rond met een knoop in
zijn maag. Op een goede dag is hij het zat.
Arie-Wubbo gaat naar een psycholoog en zij raadt
hem aan om meer tijd in zijn leven te maken voor
leuke dingen. Hij ruilt zijn gloednieuwe Audi voor
een meisje met één been en zijn huis voor een
huifkar met een paard waarvan hij denkt dat het kan
praten. Wat volgt is een reis vol bizarre ontmoetingen
en ervaringen die Arie-Wubbo nooit voor mogelijk
had gehouden.
Arie-Wubbo. De ultieme roadmovie (op papier) is het
romandebuut van Miel Blok (1974), freelance
copywriter en conceptbedenker. In zijn vrije tijd
droomt hij over scherp geschreven verhalen die
de realiteit een klein beetje ontstijgen.
Zoals Arie-Wubbo. Een humoristisch boek over
een serieuze zoektocht naar concrete en minder
tastbare zaken.
En…met een eigen soundtrack.
Op weg naar het hart van de klant - marion v. van den brink - ebook (9789081774918)
Lindonk & de bres
Het callcenter en zijn manager zijn in vijfentwintig jaar tijd fundamenteel veranderd. Zat het callcenter vroeger in een uithoek van het gebouw als afvoerputje voor niet goed functionerend personeel, in 2011 heeft het contactcenter een prominente rol in het bedrijf. Dat is de strekking van het boek 'sOp weg naar het hart van de klant's door Marion V. van den Brink. Aan de hand van interviews met vijfentwintig toonaangevende managers laat zij zien wat hun visie is op de weg naar het hart van de klant. De manager is van een op de grond liggende bewegingloze zeester veranderd in een octopus met drie harten (voor de klant, de medewerker en het bedrijf). Hij steekt zijn achttentakels overal in en legt compromisloos acties van andere afdelingen stil: de klant staat centraal, het bedrijf is ondergeschikt en faciliteert een optimale service. In ruim vijfentwintigjaar is de positie van het callcenter totaal veranderd. Het callcenter was eerst een afdeling die werd gezien als noodzakelijk kwaad en een grote kostenpost. Nu bestaat het callcenter (uitsluitend telefoon) niet meer, maar is het een contactcenter geworden waarin niet alleen de telefoon een rol speelt. E-mail, internet en chat zijn helemaal geïntegreerd in een virtuele omgeving. De contactcentermanager heeft invloed in alle afdelingen van de organisatie en bewaakt zo het welbevinden van de klant. Welke metamorfose heeft de contactcentermanager doorgemaakt en tot welk nieuw managersprofiel heeft dat geleid? Welke tips en ervaringen geven deze vijfentwintig managers? Wat is hun passie en hoe geven zij deze vorm in hun organisatie? De antwoorden op al deze vragen zijn bruikbaar voor ieder die geïnteresseerd is in leiderschap.
Society 3.0 - ronald van den hoff - ebook (9789079679232)
Lindonk & de bres
Financial crises plaguing our society today, as well as their effects on the future of work and education. Ronald van de Hoff also describes the need for (and emergence of) a knowledge- driven civilization, marked by accelerating change, value networks, and knowmads, the nomadic knowledge workers of the future. Monetizing on the Mesh is the final theme explored in this book. Open value networks replace value chains, reality and virtuality are blurring. People get what they need from each other and may go around your organization, unless the crowd becomes part of your organization. Business models are changing. How do you connect with potential clients who may never become paying clients in the end? What is social capital? How do you create sustainable monetization with your own Mesh? Ronald van den Hoff is a renowned European entre- preneur and trend watcher. His latest adventure is Seats2meet. com, an answer for the market dynamics of our time and the fast-changing needs of globally connected and locally involved citizens, allowing access to inspiring venues for vibrant meetings, offices, and coworking. These virtually connected spaces (3rd spaces) form the serendipitous stage for the companys stakeholders to create new, sustainable economic value. The 80 worldwide locations of the Seats2meet.com network have become the living laboratories in which the principles of Society 3.0 are tested and executed.