Filters
lssa
9 productenLean green & black belt - h.c. theisens - paperback (9789492240316)
Lssa
HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN 9 1 WORLD CLASS 11 1.1 CONTINU VERBETEREN 11 1.1.1 Geschiedenis van Lean en Six Sigma 11 1.1.2 Lean principes 11 1.1.3 Kwaliteitshuis 11 1.1.4 CIMM-raamwerk 12 1.2 KLANTWAARDE (VOC & CTQ) 12 1.2.1 CTQ - Verpleegtehuis 12 1.2.2 CTQ - Uitvoeringsorganisatie 12 1.2.3 CTQ - Kogellager op as 12 1.2.4 CTQ-Flowdown - Pannenkoeken bakken 13 1.2.5 CTQ-Flowdown - Hotelkamer 13 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 14 2.1 POLICY DEVELOPMENT 14 2.1.1 Missie, visie en kernwaarden 14 2.1.2 Waardestrategieën 14 2.1.3 Cost of Poor Quality 15 2.1.4 Strategie (BB) 15 2.2 POLICY DEPLOYMENT 16 2.2.1 Verandermanagement 16 2.2.2 Stakeholders en stuurgroep 16 2.2.3 Stakeholderanalyse 17 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING 17 2.3.1 Lerende organisatie (BB) 17 2.3.2 Effectieve communicatie (BB) 17 3 PROJECTMANAGEMENT 18 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 18 3.1.1 Projectprioritering 18 3.1.2 Projectleden motiveren en betrekken 18 3.1.3 Projectvertraging 18 3.1.4 Projectrisico's 19 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 19 3.2.1 PDCA-roadmap 19 3.2.2 DMAIC-roadmap 19 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 21 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 21 4.1.1 5S - Op kantoor 21 4.1.2 5S - Op computer 21 4.1.3 5S - Activiteiten 22 4.1.4 5S - Gemba walk 22 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 22 4.2.1 Standard Operating Procedure - Vliegtuigvouwen 22 4.2.2 1-puntsles 23 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 24 4.3.1 Effectieve procesbeheersmethoden 24 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 25 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 25 5.1.1 Visualisatie op de werkvloer 25 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 26 5.2.1 Ohno circle 26 5.2.2 Root cause analyse 26 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 27 5.3.1 Affinity diagram - Studenten 27 5.3.2 5-Why techniek - Problem solving 27 5.3.3 Ishikawa - Klachten pizza 28 5.3.4 Cause & Effect matrix - Pannenkoeken bakken 29 EXCEL 29 5.3.5 Scatter plot / Puntenwolk - Elektronisch systeem 29 5.3.6 Pareto chart - Klanttevredenheid 30 5.3.7 Staafdiagram / Bar chart - Corona 30 5.3.8 Staafdiagram / Bar chart - Top 2000 30 5.3.9 Staafdiagram / Bar chart - CPU2000 31 5.3.10 Taartdiagram / Pie chart - Zaklantaarns 31 5.3.11 Time series plot - Coronacijfers 32 5.3.12 Time series plot - Gehaktballen 32 5.3.13 Histogram - Gehaktballen 32 5.3.14 Histogram - Uitkeringen 33 5.3.15 Boxplot - Koffiepads 33 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 34 6.1 PROCESS MAPPING 34 6.1.1 SIPOC - Pannenkoeken bakken 34 6.1.2 SIPOC - Pannenkoeken uitdetaillering 34 6.1.3 Stroomdiagram - Zaklantaarns 35 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 38 6.2.1 Takttijd - Zaklantaarns 38 6.2.2 Takttijd - Bekeuringen 38 6.2.3 Doorlooptijd - Brieven 39 6.2.4 Doorlooptijd - Aanvragen verwerken 39 6.2.5 First Time Right (FTR) en Rolled Throughput Yield (RTY) 40 6.3 BASIS STATISTIEK 41 6.3.1 Meetschalen 41 6.3.2 Gemiddelde en mediaan 41 6.3.3 Variantie, standaarddeviatie en range 41 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE (VSM) 42 6.4.1 Drie M's en acht verspillingen 42 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 43 6.5.1 Verspillingen - Logistiek proces 43 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 44 6.6.1 Onderhandenwerk - Penny Fab (BB) 44 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 46 6.7.1 Kanban - Lego spuitgietmachine 46 6.7.2 Heijunka - Aanvragen voor innovatiesubsidie (BB) 47 6.7.3 CONWIP - Oppervlaktebehandeling (BB) 47 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 48 6.8.1 SMED - Omsteltijdreductie 48 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 49 6.9.1 Proces FMEA - Pannenkoeken 49 6.9.2 Poka Yoke - Praktijkvoorbeelden 49 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 50 6.10.1 OEE - Broodbakmachine 50 6.10.2 OEE - Medicijnverpakking (BB) 50
https://bookspot.nl/
Werken in de automotive industrie - a.e. riel - hardcover (9789492240163)
Lssa
Het boek 'sWerken in de automotive industrie's van A.E. Riel koop je bij bookspot.nl, nu voor €53.00!
https://bookspot.nl/
Lean six sigma green & black belt - h.c. theisens - paperback (9789492240309)
Lssa
Inhoud HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN 13 1 WORLD CLASS 15 1.1 CONTINU VERBETEREN 15 1.1.1 Geschiedenis van Lean en Six Sigma 15 1.1.2 Lean principes 15 1.1.3 Kwaliteitshuis 15 1.1.4 CIMM-raamwerk 16 1.2 KLANTWAARDE (VOC & CTQ) 16 1.2.1 CTQ - Verpleegtehuis 16 1.2.2 CTQ - Uitvoeringsorganisatie 16 1.2.3 CTQ - Kogellager op as 16 1.2.4 CTQ-Flowdown - Pannenkoeken bakken 17 1.2.5 CTQ-Flowdown - Hotelkamer 17 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 18 2.1 POLICY DEVELOPMENT 18 2.1.1 Missie, visie en kernwaarden 18 2.1.2 Waardestrategieën 18 2.1.3 Cost of Poor Quality 19 2.1.4 Strategie (BB) 19 2.2 POLICY DEPLOYMENT 20 2.2.1 Verandermanagement 20 2.2.2 Stakeholders en stuurgroep 20 2.2.3 Stakeholderanalyse 21 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING 21 2.3.1 Lerende organisatie (BB) 21 2.3.2 Effectieve communicatie (BB) 21 3 PROJECTMANAGEMENT 22 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 22 3.1.1 Projectprioritering 22 3.1.2 Projectleden motiveren en betrekken 22 3.1.3 Projectvertraging 22 3.1.4 Projectrisico's 23 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 23 3.2.1 PDCA-roadmap 23 3.2.2 DMAIC-roadmap 23 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 25 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 25 4.1.1 5S - Op kantoor 25 4.1.2 5S - Op computer 25 4.1.3 5S - Activiteiten 26 4.1.4 5S - Gemba walk 26 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 26 4.2.1 Standard Operating Procedure - Vliegtuigvouwen 26 4.2.2 1-puntsles 27 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 28 4.3.1 Effectieve procesbeheersmethoden 28 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 29 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 29 5.1.1 Visualisatie op de werkvloer 29 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 30 5.2.1 Ohno circle 30 5.2.2 Root cause analyse 30 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 31 5.3.1 Affinity diagram - Studenten 31 5.3.2 5-Why techniek - Problem solving 31 5.3.3 Ishikawa - Klachten pizza 32 5.3.4 Cause & Effect matrix - Pannenkoeken bakken 33 EXCEL 33 5.3.5 Scatter plot / Puntenwolk - Elektronisch systeem 33 5.3.6 Pareto chart - Klanttevredenheid 34 5.3.7 Staafdiagram / Bar chart - Corona 34 5.3.8 Staafdiagram / Bar chart - Top 2000 34 5.3.9 Staafdiagram / Bar chart - CPU2000 35 5.3.10 Taartdiagram / Pie chart - Zaklantaarns 35 5.3.11 Time series plot - Coronacijfers 36 5.3.12 Time series plot - Gehaktballen 36 5.3.13 Histogram - Gehaktballen 36 5.3.14 Histogram - Uitkeringen 37 5.3.15 Boxplot - Koffiepads 37 MINITAB 38 5.3.16 Kolommen stapelen 38 5.3.17 Kolommen transponeren 38 5.3.18 Subset data via een formule 39 5.3.19 Samenvoegen tekst uit 2 kolommen 39 5.3.20 Pareto-diagram - Callcenter 39 5.3.21 Staafdiagram / Bar chart - Callcenter 40 5.3.22 Taartdiagram / Pie chart - Voedingssupplementen 40 5.3.23 Time series plot - Marketing 40 5.3.24 Lijn diagram / Line plot - Warenhuis 40 5.3.25 Histogram - Distributiecentrum 41 5.3.26 Histogram (with fit and groups) - Nokkenas 41 5.3.27 Box plot - Gezondheidsonderzoek 42 5.3.28 Interval plot - Hotel 42 5.3.29 Marginal plot - Woonstijlproducten 42 5.3.30 Visualisatie - Demografische data 43 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 44 6.1 PROCESS MAPPING 44 6.1.1 SIPOC - Pannenkoeken bakken 44 6.1.2 SIPOC - Pannenkoeken uitdetaillering 44 6.1.3 Stroomdiagram - Zaklantaarns 45 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 48 6.2.1 Takttijd - Zaklantaarns 48 6.2.2 Takttijd - Bekeuringen 48 6.2.3 Doorlooptijd - Brieven 49 6.2.4 Doorlooptijd - Aanvragen verwerken 49 6.2.5 First Time Right (FTR) en Rolled Throughput Yield (RTY) 50 6.3 BASIS STATISTIEK 51 6.3.1 Meetschalen 51 6.3.2 Gemiddelde en mediaan 51 6.3.3 Variantie, standaarddeviatie en range 51 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE (VSM) 52 6.4.1 Drie M's en acht verspillingen 52 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 53 6.5.1 Verspillingen - Logistiek proces 53 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 54 6.6.1 Onderhandenwerk - Penny Fab (BB) 54 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 56 6.7.1 Kanban - Lego spuitgietmachine 56 6.7.2 Heijunka - Aanvragen voor innovatiesubsidie (BB) 57 6.7.3 CONWIP - Oppervlaktebehandeling (BB) 57 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 58 6.8.1 SMED - Omsteltijdreductie 58 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 59 6.9.1 Proces FMEA - Pannenkoeken 59 6.9.2 Poka Yoke - Praktijkvoorbeelden 59 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 60 6.10.1 OEE - Broodbakmachine 60 6.10.2 OEE - Medicijnverpakking (BB) 60 7 CIMM LEVEL IV - CREËER CAPABLE PROCESSEN 61 7.1 STATISTISCHE TECHNIEKEN 61 7.1.1 Kanstheorie - Dobbelstenen 61 7.1.2 Kanstheorie - Vaas met knikkers 61 7.1.3 Sample versus populatie 61 7.1.4 Steekproefmethodes 61 7.1.5 Steekproef - Zonder teruglegging 62 7.1.6 Power - Asjes 62 7.1.7 Power - Distributiecentrum (BB) 62 7.2 KANSVERDELINGEN 63 CONTINUE KANSVERDELINGEN 63 7.2.1 Probability plot - Toelatingsexamen 63 7.2.2 Normale kansverdeling - Briketten 63 7.2.3 Normale kansverdeling - Espresso 63 7.2.4 Normaliteitstoets - Medicijn 64 7.2.5 Weibull - Procestijden 64 7.2.6 Lognormal - Inkomensverdeling (BB) 64 7.2.7 Probability plot - Inkomstenbelasting (BB) 65 DISCRETE KANSVERDELINGEN 65 7.2.8 Binomiale kansverdeling - Jongens versus Meisjes 65 7.2.9 Binomiale kansverdeling - Lekdichtheid 65 7.2.10 Binomiale kansverdeling - Offertes 65 7.2.11 Binomiale kansverdeling - Schroeven 66 7.2.12 Poisson kansverdeling - Helpdesk 66 7.2.13 Centrale limietstelling 66 7.3 MEETSYSTEMEN 67 7.3.1 Meetprocedures en meetsystemen 67 7.3.2 Measurement Systems Analysis - Laboratorium 67 7.3.3 Attribute Agreement Analysis - Bloedeieren (BB) 67 7.4 HYPOTHESETOETSING EN BETROUWBAARHEIDSINTERVALLEN 68 7.4.1 Betrouwbaarheidsinterval - Asdiameter 68 7.4.2 Betrouwbaarheidsinterval - Kogellagers 68 7.4.3 Betrouwbaarheidsinterval - Referendum 68 7.5 TOETSEN VOOR GEMIDDELDEN, PROPORTIES EN VARIANTIES 69 7.5.1 Toets voor gemiddelden - Doorlooptijd subsidieaanvraag 69 7.5.2 Toets voor gemiddelden - Vulvolume 69 7.5.3 Toets voor gemiddelden - Breeksterkte kabels 70 7.5.4 Toets voor gemiddelden - Asdiameter 70 7.5.5 Toets voor varianties - Studentlengte 70 7.5.6 ANOVA - Bloedstollend onderzoek 71 7.5.7 ANOVA - Typesnelheid 71 7.5.8 ANOVA - Bierconsumptie 72 7.5.9 Toets voor proporties - Zuivere munt 72 7.5.10 Toets voor proporties - Callcenter 72 7.5.11 Paired comparison - Distributiecentrum 73 7.5.12 Chi-kwadraattoets (Kruistabel) - Bloembollen 73 7.5.13 Chi-kwadraattoets (Goodness of Fit) - Jongens vs. Meisjes 73 7.6 CORRELATIE EN REGRESSIE 74 7.6.1 Regressie analyse - Plantengroei 74 7.6.2 Regressie analyse - Visserslatijn 74 7.7 PROCES CAPABILITY EN PROCES PERFORMANCE 74 7.7.1 Proces-capability - Kabeldiameter 74 7.7.2 Proces-capability - Vulgewicht zalftubes 75 7.8 DESIGN OF EXPERIMENTS (DOE) 76 7.8.1 Full Factorial - Fietsexperiment 76 7.8.2 Fractional Factorial - Printplaten (BB) 76 7.9 STATISTISCHE PROCESBEHEERSING (SPC) 77 7.9.1 Xbar-R regelkaart - Nokkenas 77 7.9.2 I-MR regelkaart - Levertijden 77 7.9.3 P & NP regelkaart - LCD schermen 78 8 CIMM LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN 79 8.1 PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) 79 8.1.1 Productlevenscyclus (BB) 79 8.1.2 Duurzaamheid (BB) 79 8.2 DESIGN FOR SIX SIGMA 79 8.2.1 Design for Excellence (BB) 79 8.3 VIERDE INDUSTRIËLE REVOLUTIE 80 8.3.1 Industry 4.0 / SMART Industry (BB) 80 UITWERKINGEN 1 WORLD CLASS 83 1.1 CONTINU VERBETEREN 83 1.1.1 Geschiedenis van Lean en Six Sigma 83 1.1.2 Lean principes 83 1.1.3 Kwaliteitshuis 84 1.1.4 CIMM-raamwerk 85 1.2 KLANTWAARDE (VOC & CTQ) 86 1.2.1 CTQ - Verpleegtehuis 86 1.2.2 CTQ - Uitvoeringsorganisatie 86 1.2.3 CTQ - Kogellager op as 86 1.2.4 CTQ-Flowdown - Pannenkoeken bakken 86 1.2.5 CTQ-Flowdown - Hotelkamer 88 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 89 2.1 POLICY DEVELOPMENT 89 2.1.1 Missie, visie en kernwaarden 89 2.1.2 Waardestrategieën 89 2.1.3 Cost of Poor Quality 89 2.1.4 Strategie (BB) 89 2.2 POLICY DEPLOYMENT 90 2.2.1 Verandermanagement 90 2.2.2 Stakeholders en stuurgroep 90 2.2.3 Stakeholderanalyse 91 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING 91 2.3.1 Lerende organisatie (BB) 91 2.3.2 Effectieve communicatie (BB) 91 3 PROJECTMANAGEMENT 92 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 92 3.1.1 Projectprioritering 92 3.1.2 Projectleden motiveren en betrekken 92 3.1.3 Projectvertraging 92 3.1.4 Projectrisico's 93 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 94 3.2.1 PDCA-roadmap 94 3.2.2 DMAIC-roadmap 94 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 95 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 95 4.1.1 5S - Op kantoor 95 4.1.2 5S - Op computer 95 4.1.3 5S - Activiteiten 96 4.1.4 5S - Gemba walk 96 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 97 4.2.1 Standard Operating Procedure - Vliegtuigvouwen 97 4.2.2 1-puntsles 97 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 98 4.3.1 Effectieve procesbeheersmethoden 98 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 99 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 99 5.1.1 Visualisatie op de werkvloer 99 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 99 5.2.1 Ohno circle 99 5.2.2 Root cause analyse 99 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 99 5.3.1 Affinity diagram - Studenten 99 5.3.2 5-Why techniek - Prolbem solving 100 5.3.3 Ishikawa - Klachten pizza 100 5.3.4 Cause & Effect - Pannenkoeken bakken 101 EXCEL 102 5.3.5 Scatter plot / Puntenwolk - Elektronisch systeem 102 5.3.6 Pareto chart - Klanttevredenheid 103 5.3.7 Staafdiagram / Bar chart - Corona 104 5.3.8 Staafdiagram / Bar chart - Top 2000 104 5.3.9 Staafdiagram / Bar chart - CPU2000 106 5.3.10 Taartdiagram / Pie chart - Zaklantaarns 106 5.3.11 Time series plot - Coronacijfers 107 5.3.12 Time series plot - Gehaktballen 107 5.3.13 Histogram - Gehaktballen 108 5.3.14 Histogram - Uitkeringen 108 5.3.15 Boxplot - Koffiepads 110 MINITAB 111 5.3.16 Kolommen stapelen 111 5.3.17 Kolommen transponeren 112 5.3.18 Subset data via een formule 113 5.3.19 Samenvoegen tekst uit 2 kolommen 114 5.3.20 Pareto diagram - Callcenter 115 5.3.21 Staafdiagram / Bar chart - Callcenter 116 5.3.22 Taartdiagram / Pie chart - Voedingssupplementen 118 5.3.23 Time series plot - Marketing 120 5.3.24 Lijn diagram / Line plot - Warenhuis 121 5.3.25 Histogram - Distributiecentrum 123 5.3.26 Histogram (with fit and groups) - Nokkenas 125 5.3.27 Box plot - Gezondheidsonderzoek 126 5.3.28 Interval plot - Hotel 128 5.3.29 Marginal plot - Woonstijlproducten 132 5.3.30 Visualisatie van data - Demografische data 133 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 134 6.1 PROCESS MAPPING 134 6.1.1 SIPOC - Pannenkoeken bakken 134 6.1.2 SIPOC - Pannenkoeken uitdetaillering 135 6.1.3 Stroomdiagram - Zaklantaarns 136 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 137 6.2.1 Takttijd - Zaklantaarns 137 6.2.2 Takttijd - Bekeuringen 137 6.2.3 Doorlooptijd - Brieven 137 6.2.4 Doorlooptijd - Aanvragen verwerken 138 6.2.5 First Time Right (FTR) en Rolled Throughput Yield (RTY) 139 6.3 BASIS STATISTIEK 140 6.3.1 Meetschalen 140 6.3.2 Gemiddelde en mediaan 140 6.3.3 Variantie, standaarddeviatie en range 141 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE (VSM) 141 6.4.1 Drie M's en acht verspillingen 141 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 143 6.5.1 Verspillingen - Logistiek proces 143 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 145 6.6.1 Onderhandenwerk - Penny fab (BB) 145 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 147 6.7.1 Kanban - Lego spuitgietmachine 147 6.7.2 Heijunka - Aanvragen voor innovatiesubsidie (BB) 147 6.7.3 CONWIP - Oppervlaktebehandeling (BB) 148 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 149 6.8.1 SMED - Omsteltijdreductie 149 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 150 6.9.1 Proces FMEA - Pannenkoeken 150 6.9.2 Poka Yoke - Praktijkvoorbeelden 151 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 153 6.10.1 OEE - Broodbakmachine 153 6.10.2 OEE - Medicijnverpakking (BB) 154 7 CIMM LEVEL IV - CREËER CAPABLE PROCESSEN 155 7.1 STATISTISCHE TECHNIEKEN 155 7.1.1 Kanstheorie - Dobbelstenen 155 7.1.2 Kanstheorie - Vaas met Knikkers 155 7.1.3 Sample versus steekproef 155 7.1.4 Steekproefmethodes 155 7.1.5 Steekproef - Zonder teruglegging 156 7.1.6 Power - Asjes 156 7.1.7 Power - Distributiecentrum (BB) 158 7.2 KANSVERDELINGEN 160 CONTINUE KANSVERDELINGEN 160 7.2.1 Probability distribution - Toelatingsexamen 160 7.2.2 Normale kansverdeling - Briketten 161 7.2.3 Normale kansverdeling - Espresso 164 7.2.4 Normaliteitstoets - Medicijn 167 7.2.5 Weibull - Procestijden 168 7.2.6 Lognormal - Inkomensverdeling 170 7.2.7 Probability plot - Inkomstenbelasting 172 DISCRETE KANSVERDELINGEN 175 7.2.8 Binomiale kansverdeling - Jongens versus Meisjes 175 7.2.9 Binomiale kansverdeling - Lekdichtheid 175 7.2.10 Binomiale kansverdeling - Offertes 176 7.2.11 Binomiale kansverdeling - Schroeven 178 7.2.12 Poisson kansverdeling - Helpdesk 179 7.2.13 Centrale limietstelling 183 7.3 MEETSYSTEMEN 186 7.3.1 Meetprocedures en meetsystemen 186 7.3.2 Measurement Systems Analysis - Laboratorium 186 7.3.3 Measurement Systems Analysis - Bloedeieren (BB) 189 7.4 HYPOTHESETOETSING EN BETROUWBAARHEIDSINTERVALLEN 192 7.4.1 Betrouwbaarheidsinterval - Asdiameter g 192 7.4.2 Betrouwbaarheidsinterval - Kogellagers 193 7.4.3 Betrouwbaarheidsinterval - Referendum 195 7.5 TOETSEN VOOR GEMIDDELDEN, PROPORTIES EN VARIANTIES 196 7.5.1 Toets voor gemiddelden - Doorlooptijd subsidieaanvraag 196 7.5.2 Toets voor gemiddelden - Vulvolume 198 7.5.3 Toets voor gemiddelden - Breeksterkte kabels 199 7.5.4 Toets voor gemiddelden - Asdiameter 201 7.5.5 Toets voor varianties - Studentlengte 202 7.5.6 ANOVA - Bloedstollend onderzoek 205 7.5.7 ANOVA - Typesnelheid 207 7.5.8 ANOVA - Bierconsumptie 209 7.5.9 Toets voor proporties - Zuivere munt 213 7.5.10 Toets voor proporties - Callcenter 215 7.5.11 Paired comparison - Distributiecentrum 216 7.5.12 Chi-kwadraattoets (Kruistabel) - Bloembollen 219 7.5.13 Chi-kwadraattoets (Goodness of Fit) - Jongens vs. Meisjes 221 7.6 CORRELATIE EN REGRESSIE 222 7.6.1 Regressie analyse - Plantengroei 222 7.6.2 Regressie analyse - Visserslatijn 225 7.7 PROCES CAPABILITY EN PROCES PERFORMANCE 229 7.7.1 Proces-capability - Kabeldiameter 229 7.7.2 Proces-capability - Vulgewicht zalftubes 230 7.8 DESIGN OF EXPERIMENTS (DOE) 232 7.8.1 Fractional Factorial - Fietsexperiment 232 7.8.2 Response Surface Modeling - Printplaten (BB) 235 7.9 STATISTISCHE PROCESBEHEERSING (SPC) 239 7.9.1 Xbar-R regelkaart - Nokkenas 239 7.9.2 I-MR regelkaart - Levertijd 240 7.9.3 P & NP regelkaart - LCS schermen 241 8 CIMM LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN 242 8.1 PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) 242 8.1.1 Productlevenscyclus (BB) 242 8.1.2 Duurzaamheid (BB) 242 8.2 DESIGN FOR SIX SIGMA 243 8.2.1 Design for Excellence (BB) 243 8.3 VIERDE INDUSTRIËLE REVOLUTIE 243 8.3.1 Industry 4.0 / SMART Industry (BB) 243
https://bookspot.nl/
Lean six sigma orange belt - ir.h.c. theisens - hardcover (9789492240248)
Lssa
Inhoud INLEIDING HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN VOORWOORD 1 WORLD CLASS 1.1 CONTINU VERBETEREN 1.1.1 Geschiedenis van continu verbeteren 1.1.2 Waarden en principes van continu verbeteren 1.1.3 Continuous Improvement Maturity Model 1.1.4 Rollen en verantwoordelijkheden 1.2 KLANTWAARDE 1.2.1 Voice of Customer (VOC) 1.2.2 Critical to Quality (CTQ) 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 2.1 POLICY DEVELOPMENT 2.1.1 Visie en missie (True North) 2.1.2 Transformatie roadmap 2.1.3 Performance en financiële indicatoren 2.2 POLICY DEPLOYMENT 2.2.1 Verandermanagement 2.2.2 Leiderschap 2.2.3 Hoshin Kanri (X-matrix) 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING EN COMMUNICATIE 2.3.1 Lerende organisatie 2.3.2 Coaching en intervisie 2.3.3 Effectieve communicatie 3 PROJECTMANAGEMENT 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 3.1.1 Project selectieproces 3.1.2 Project charter 3.1.3 Project team 3.1.4 Project planning 3.1.5 Project uitvoering 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 3.2.1 Kaizen-roadmap (PDCA) 3.2.2 Lean Six Sigma roadmap (DMAIC) 3.2.3 Problem solving roadmap (8D) 3.2.4 Scrum 3.2.5 Design for Six Sigma roadmap (DMADV) 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 4.1.1 Georganiseerde werkomgeving (5S) 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 4.2.1 Standaarden en protocollen 4.2.2 Training Within Industry (TWI) 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 4.3.1 Kwaliteitsmanagementsysteem CIMM ASSESSMENT LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 5.1.1 Visuele werkomgeving 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 5.2.1 Prestatiedialoog en stand-up meetings 5.2.2 Kaizen-events en problem solving 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 5.3.1 Brainstormtechnieken 5.3.2 Visualisatie van data CIMM ASSESSMENT LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN DEFINE 6.1 PROCESS MAPPING 6.1.1 High level procesbeschrijving en SIPOC 6.1.2 Stroomdiagram MEASURE 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 6.2.1 Prestatiemaatstaven (Tijd) 6.2.2 Prestatiemaatstaven (Kwaliteit) 6.3 BASIS STATISTIEK 6.3.1 Data typen en meetschalen 6.3.2 Technieken voor verzamelen van data 6.3.3 Beschrijvende statistiek ANALYZE 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE 6.4.1 Waardetoevoegend versus Niet-waardetoevoegend 6.4.2 Value Stream Mapping (Current State) 6.4.3 Process Mining IMPROVE 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 6.5.1 Verspillingen identificeren en elimineren 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 6.6.1 Flow 6.6.2 Gebalanceerde werkbelasting 6.6.3 Managen van resources 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 6.7.1 Pull 6.7.2 Nivelleren van volume en type 6.7.3 Omsteltijdreductie (SMED) 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 6.8.1 Value Stream Mapping (Future State) CONTROL 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 6.9.1 First Time Right (FTR) 6.9.2 Proces-FMEA (PFMEA) 6.9.3 Control plan 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 6.10.1 TPM principes 6.10.2 Overall Equipment Effectiveness (OEE) CIMM ASSESSMENT LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 7 CIMM LEVEL IV - CREËER CAPABELE PROCESSEN MEASURE 7.1 STATISTISCHE TECHNIEKEN 7.1.1 Variatie 7.1.2 Steekproefmethodes 7.1.3 Kansdefinitie 7.2 KANSVERDELINGEN 7.2.1 Continue kansverdelingen 7.2.2 Discrete kansverdelingen 7.2.3 Data transformatie betreffende niet-normale data 7.3 MEETSYSTEMEN 7.3.1 Meetsysteemanalyse (MSA) 7.3.2 Attribute Agreement Analysis ANALYZ 7.4 HYPOTHESETOETSING EN BETROUWBAARHEIDSINTERVALLEN 7.4.1 Hypothesetoetsing 7.4.2 Betrouwbaarheidsintervallen 7.5 TOETSEN VOOR GEMIDDELDEN, PROPORTIES EN VARIANTIES 7.5.1 Toetsen voor gemiddelden 7.5.2 Toetsen voor varianties 7.5.3 Variantieanalyse (ANOVA) 7.5.4 Toetsen voor proporties 7.5.5 Chi-kwadraattoets 7.5.6 Niet-parametrische toetsen 7.6 CORRELATIE EN REGRESSIE 7.6.1 Correlatiecoëfficiënt 7.6.2 Regressieanalyse 7.6.3 Logistische regressieanalyse 7.6.4 Multivariate studies 7.7 PROCES-CAPABILITY EN PERFORMANCE 7.7.1 Proces-capability 388 7.7.2 Kortetermijn versus langetermijn capability 7.7.3 Proces-performance 396 7.7.4 Proces-capability voor attributieve data IMPROVE 7.8 DESIGN OF EXPERIMENTS (DOE) 7.8.1 Principes en terminologie 7.8.2 Two-level Full Factorial experiment 7.8.3 Two-level Fractional Factorial experiments 7.8.4 Response Surface Modeling CONTROL 7.9 STATISTISCHE PROCESBEHEERSING 7.9.1 Regelkaarten 7.9.2 Testen op bijzondere variatie CIMM ASSESSMENT LEVEL IV - CREËER CAPABEL PROCESSEN 8 CIMM LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN BIJLAGE A - THEORIE-EXAMEN BIJLAGE B - PRAKTIJKEXAMEN BIJLAGE C - STATISTISCHE TABELLEN
https://bookspot.nl/
Lean black belt - h.c. theisens - hardcover (9789492240279)
Lssa
Inhoud INLEIDING HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN VOORWOORD 1 WORLD CLASS 1.1 CONTINU VERBETEREN 1.1.1 Geschiedenis van continu verbeteren 1.1.2 Waarden en principes van continu verbeteren 1.1.3 Continuous Improvement Maturity Model 1.1.4 Rollen en verantwoordelijkheden 1.2 KLANTWAARDE 1.2.1 Voice of Customer (VOC) 1.2.2 Critical to Quality (CTQ) 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 2.1 POLICY DEVELOPMENT 2.1.1 Visie en missie (True North) 2.1.2 Transformatie roadmap 2.1.3 Performance en financiële indicatoren 2.2 POLICY DEPLOYMENT 2.2.1 Verandermanagement 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING EN COMMUNICATIE 2.3.1 Lerende organisatie 2.3.2 Coaching en intervisie 2.3.3 Effectieve communicatie 3 PROJECTMANAGEMENT 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 3.1.1 Project selectieproces 3.1.2 Project charter 3.1.3 Project team 3.1.4 Project planning 3.1.5 Project uitvoering 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 3.2.1 Kaizen-roadmap (PDCA) 3.2.2 Lean Six Sigma roadmap (DMAIC) 3.2.3 Problem solving roadmap (8D) 3.2.4 Scrum 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 4.1.1 Georganiseerde werkomgeving 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 4.2.1 Standaarden en protocollen 4.2.2 Training Within Industry (TWI) 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 4.3.1 Kwaliteitsmanagementsysteem 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 5.1.1 Visuele werkomgeving 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 5.2.1 Prestatiedialoog en stand-up meetings 5.2.2 Kaizen-events en problem solving 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 5.3.1 Brainstormtechnieken 5.3.2 Visualisatie van data 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN DEFINE 6.1 PROCESS MAPPING 6.1.1 High level procesbeschrijving en SIPOC 6.1.2 Stroomdiagram MEASURE 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 6.2.1 Prestatiemaatstaven (Tijd) 6.2.2 Prestatiemaatstaven (Kwaliteit) 6.3 BASIS STATISTIEK 6.3.1 Data typen en meetschalen 6.3.2 Technieken voor verzamelen van data 6.3.3 Beschrijvende statistiek ANALYZE 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE 6.4.1 Waardetoevoegend versus Niet-waardetoevoegend 6.4.2 Value Stream Mapping (Current State) IMPROVE 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 6.5.1 Verspillingen identificeren en elimineren 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 6.6.1 Flow 6.6.2 Gebalanceerde werkbelasting 6.6.3 Managen van resources 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 6.7.1 Pull 6.7.2 Nivelleren van volume en type 6.7.3 Omsteltijdreductie (SMED) 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 6.8.1 Value Stream Mapping (Future State) CONTROL 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 6.9.1 First Time Right (FTR) 6.9.2 Proces-FMEA (PFMEA) 6.9.3 Control plan 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 6.10.1 TPM principes 6.10.2 Overall Equipment Effectiveness (OEE) BIJLAGE A - THEORIE-EXAMEN BIJLAGE B - PRAKTIJKEXAMEN BIJLAGE C - REFERENTIES BIJLAGE D - AFKORTINGEN INDEX
https://bookspot.nl/
Lean six sigma black belt - ir.h.c. theisens - hardcover (9789492240286)
Lssa
Inhoud INLEIDING HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN VOORWOORD 1 WORLD CLASS 1.1 CONTINU VERBETEREN 1.1.1 Geschiedenis van continu verbeteren 1.1.2 Waarden en principes van continu verbeteren 1.1.3 Continuous Improvement Maturity Model 1.1.4 Rollen en verantwoordelijkheden 1.2 KLANTWAARDE 1.2.1 Voice of Customer (VOC) 1.2.2 Critical to Quality (CTQ) 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 2.1 POLICY DEVELOPMENT 2.1.1 Visie en missie (True North) 2.1.2 Transformatie roadmap 2.1.3 Performance en financiële indicatoren 2.2 POLICY DEPLOYMENT 2.2.1 Verandermanagement 2.2.2 Leiderschap 2.2.3 Hoshin Kanri (X-matrix) 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING EN COMMUNICATIE 2.3.1 Lerende organisatie 2.3.2 Coaching en intervisie 2.3.3 Effectieve communicatie 3 PROJECTMANAGEMENT 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 3.1.1 Project selectieproces 3.1.2 Project charter 3.1.3 Project team 3.1.4 Project planning 3.1.5 Project uitvoering 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 3.2.1 Kaizen-roadmap (PDCA) 3.2.2 Lean Six Sigma roadmap (DMAIC) 3.2.3 Problem solving roadmap (8D) 3.2.4 Scrum 3.2.5 Design for Six Sigma roadmap (DMADV) 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 4.1.1 Georganiseerde werkomgeving (5S) 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 4.2.1 Standaarden en protocollen 4.2.2 Training Within Industry (TWI) 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 4.3.1 Kwaliteitsmanagementsysteem CIMM ASSESSMENT LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 5.1.1 Visuele werkomgeving 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 5.2.1 Prestatiedialoog en stand-up meetings 5.2.2 Kaizen-events en problem solving 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 5.3.1 Brainstormtechnieken 5.3.2 Visualisatie van data CIMM ASSESSMENT LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN DEFINE 6.1 PROCESS MAPPING 6.1.1 High level procesbeschrijving en SIPOC 6.1.2 Stroomdiagram MEASURE 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 6.2.1 Prestatiemaatstaven (Tijd) 6.2.2 Prestatiemaatstaven (Kwaliteit) 6.3 BASIS STATISTIEK 6.3.1 Data typen en meetschalen 6.3.2 Technieken voor verzamelen van data 6.3.3 Beschrijvende statistiek ANALYZE 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE 6.4.1 Waardetoevoegend versus Niet-waardetoevoegend 6.4.2 Value Stream Mapping (Current State) 6.4.3 Process Mining IMPROVE 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 6.5.1 Verspillingen identificeren en elimineren 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 6.6.1 Flow 6.6.2 Gebalanceerde werkbelasting 6.6.3 Managen van resources 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 6.7.1 Pull 6.7.2 Nivelleren van volume en type 6.7.3 Omsteltijdreductie (SMED) 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 6.8.1 Value Stream Mapping (Future State) CONTROL 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 6.9.1 First Time Right (FTR) 6.9.2 Proces-FMEA (PFMEA) 6.9.3 Control plan 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 6.10.1 TPM principes 6.10.2 Overall Equipment Effectiveness (OEE) CIMM ASSESSMENT LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 7 CIMM LEVEL IV - CREËER CAPABELE PROCESSEN MEASURE 7.1 STATISTISCHE TECHNIEKEN 7.1.1 Variatie 7.1.2 Steekproefmethodes 7.1.3 Kansdefinitie 7.2 KANSVERDELINGEN 7.2.1 Continue kansverdelingen 7.2.2 Discrete kansverdelingen 7.2.3 Data transformatie betreffende niet-normale data 7.3 MEETSYSTEMEN 7.3.1 Meetsysteemanalyse (MSA) 7.3.2 Attribute Agreement Analysis ANALYZ 7.4 HYPOTHESETOETSING EN BETROUWBAARHEIDSINTERVALLEN 7.4.1 Hypothesetoetsing 7.4.2 Betrouwbaarheidsintervallen 7.5 TOETSEN VOOR GEMIDDELDEN, PROPORTIES EN VARIANTIES 7.5.1 Toetsen voor gemiddelden 7.5.2 Toetsen voor varianties 7.5.3 Variantieanalyse (ANOVA) 7.5.4 Toetsen voor proporties 7.5.5 Chi-kwadraattoets 7.5.6 Niet-parametrische toetsen 7.6 CORRELATIE EN REGRESSIE 7.6.1 Correlatiecoëfficiënt 7.6.2 Regressieanalyse 7.6.3 Logistische regressieanalyse 7.6.4 Multivariate studies 7.7 PROCES-CAPABILITY EN PERFORMANCE 7.7.1 Proces-capability 388 7.7.2 Kortetermijn versus langetermijn capability 7.7.3 Proces-performance 396 7.7.4 Proces-capability voor attributieve data IMPROVE 7.8 DESIGN OF EXPERIMENTS (DOE) 7.8.1 Principes en terminologie 7.8.2 Two-level Full Factorial experiment 7.8.3 Two-level Fractional Factorial experiments 7.8.4 Response Surface Modeling CONTROL 7.9 STATISTISCHE PROCESBEHEERSING 7.9.1 Regelkaarten 7.9.2 Testen op bijzondere variatie CIMM ASSESSMENT LEVEL IV - CREËER CAPABEL PROCESSEN 8 CIMM LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN 8.1 PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) 8.1.1 Productlevenscyclus 8.1.2 Innovatiemanagement 8.2 DESIGN FOR SIX SIGMA 8.2.1 Design for X (DFX) 8.2.2 Quality Function Deployment (QFD) 8.2.3 Design FMEA (DFMEA) 8.2.4 Reliability 8.2.5 Tolerantieanalyse 8.3 DE VIERDE INDUSTRIËLE REVOLUTIE 8.3.1 Industry 4.0 CIMM ASSESSMENT LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN BIJLAGE A - THEORIE-EXAMEN BIJLAGE B - PRAKTIJKEXAMEN BIJLAGE C - STATISTISCHE TABELLEN STANDARDIZED NORMAL DISTRIBUTION STUDENT'S T-DISTRIBUTION CHI-SQUARE DISTRIBUTION F-DISTRIBUTION BINOMIAL DISTRIBUTION POISSON DISTRIBUTION BIJLAGE D - KENTALLEN VOOR REGELKAARTEN BIJLAGE E - SIX SIGMA CONVERSIETABELLEN BIJLAGE F - REFERENTIES BIJLAGE G - AFKORTINGEN INDEX
https://bookspot.nl/
Lean six sigma yellow belt - ir.h.c. theisens - hardcover (9789492240231)
Lssa
Het boek 'sLean Six Sigma Yellow Belt's van Ir.H.C. Theisens koop je bij bookspot.nl, nu voor €46.00!
https://bookspot.nl/
Lean six sigma yellow & orange belt - h.c. theisens - paperback (9789492240293)
Lssa
Het boek 'sLean Six Sigma Yellow & Orange Belt's van H.C. Theisens koop je bij bookspot.nl, nu voor €24.00!
https://bookspot.nl/
Lean six sigma green belt - h.c. theisens - hardcover (9789492240262)
Lssa
Inhoud INLEIDING HOE DIT BOEK TE GEBRUIKEN VOORWOORD 1 WORLD CLASS 1.1 CONTINU VERBETEREN 1.1.1 Geschiedenis van continu verbeteren 1.1.2 Waarden en principes van continu verbeteren 1.1.3 Continuous Improvement Maturity Model 1.1.4 Rollen en verantwoordelijkheden 1.2 KLANTWAARDE 1.2.1 Voice of Customer (VOC) 1.2.2 Critical to Quality (CTQ) 2 POLICY DEVELOPMENT EN DEPLOYMENT 2.1 POLICY DEVELOPMENT 2.1.1 Visie en missie (True North) 2.1.2 Transformatie roadmap 2.1.3 Performance en financiële indicatoren 2.2 POLICY DEPLOYMENT 2.2.1 Verandermanagement 2.2.2 Leiderschap 2.2.3 Hoshin Kanri (X-matrix) 2.3 COMPETENTIEONTWIKKELING EN COMMUNICATIE 2.3.1 Lerende organisatie 2.3.2 Coaching en intervisie 2.3.3 Effectieve communicatie 3 PROJECTMANAGEMENT 3.1 MANAGEN VAN EEN PROJECT 3.1.1 Project selectieproces 3.1.2 Project charter 3.1.3 Project team 3.1.4 Project planning 3.1.5 Project uitvoering 3.2 ROADMAPS VOOR PROCESVERBETERING 3.2.1 Kaizen-roadmap (PDCA) 3.2.2 Lean Six Sigma roadmap (DMAIC) 3.2.3 Problem solving roadmap (8D) 3.2.4 Scrum 3.2.5 Design for Six Sigma roadmap (DMADV) 4 CIMM LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 4.1 PROFESSIONELE WERKOMGEVING 4.1.1 Georganiseerde werkomgeving (5S) 4.2 GESTANDAARDISEERD WERK 4.2.1 Standaarden en protocollen 4.2.2 Training Within Industry (TWI) 4.3 KWALITEITSMANAGEMENT 4.3.1 Kwaliteitsmanagementsysteem CIMM ASSESSMENT LEVEL I - CREËER EEN SOLIDE FUNDAMENT 5 CIMM LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 5.1 VISUEEL MANAGEMENT 5.1.1 Visuele werkomgeving 5.2 PERFORMANCE MANAGEMENT 5.2.1 Prestatiedialoog en stand-up meetings 5.2.2 Kaizen-events en problem solving 5.3 BASIC QUALITY TOOLS 5.3.1 Brainstormtechnieken 5.3.2 Visualisatie van data CIMM ASSESSMENT LEVEL II - CREËER EEN CONTINUE VERBETERCULTUUR 6 CIMM LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN DEFINE 6.1 PROCESS MAPPING 6.1.1 High level procesbeschrijving en SIPOC 6.1.2 Stroomdiagram MEASURE 6.2 PRESTATIEMAATSTAVEN 6.2.1 Prestatiemaatstaven (Tijd) 6.2.2 Prestatiemaatstaven (Kwaliteit) 6.3 BASIS STATISTIEK 6.3.1 Data typen en meetschalen 6.3.2 Technieken voor verzamelen van data 6.3.3 Beschrijvende statistiek ANALYZE 6.4 WAARDESTROOM ANALYSE 6.4.1 Waardetoevoegend versus Niet-waardetoevoegend 6.4.2 Value Stream Mapping (Current State) 6.4.3 Process Mining IMPROVE 6.5 VERMINDEREN VAN VERSPILLING (MUDA) 6.5.1 Verspillingen identificeren en elimineren 6.6 VERMINDEREN VAN OVERBELASTING (MURI) 6.6.1 Flow 6.6.2 Gebalanceerde werkbelasting 6.6.3 Managen van resources 6.7 VERMINDEREN VAN ONEFFENHEDEN (MURA) 6.7.1 Pull 6.7.2 Nivelleren van volume en type 6.7.3 Omsteltijdreductie (SMED) 6.8 WAARDESTROOM VERBETERING 6.8.1 Value Stream Mapping (Future State) CONTROL 6.9 BEHEERSBARE PROCESSEN 6.9.1 First Time Right (FTR) 6.9.2 Proces-FMEA (PFMEA) 6.9.3 Control plan 6.10 TOTAL PRODUCTIVE MAINTENANCE (TPM) 6.10.1 TPM principes 6.10.2 Overall Equipment Effectiveness (OEE) CIMM ASSESSMENT LEVEL III - CREËER STABIELE EN VOORSPELBARE PROCESSEN 7 CIMM LEVEL IV - CREËER CAPABELE PROCESSEN MEASURE 7.1 STATISTISCHE TECHNIEKEN 7.1.1 Variatie 7.1.2 Steekproefmethodes 7.1.3 Kansdefinitie 7.2 KANSVERDELINGEN 7.2.1 Continue kansverdelingen 7.2.2 Discrete kansverdelingen 7.2.3 Data transformatie betreffende niet-normale data 7.3 MEETSYSTEMEN 7.3.1 Meetsysteemanalyse (MSA) 7.3.2 Attribute Agreement Analysis ANALYZ 7.4 HYPOTHESETOETSING EN BETROUWBAARHEIDSINTERVALLEN 7.4.1 Hypothesetoetsing 7.4.2 Betrouwbaarheidsintervallen 7.5 TOETSEN VOOR GEMIDDELDEN, PROPORTIES EN VARIANTIES 7.5.1 Toetsen voor gemiddelden 7.5.2 Toetsen voor varianties 7.5.3 Variantieanalyse (ANOVA) 7.5.4 Toetsen voor proporties 7.5.5 Chi-kwadraattoets 7.5.6 Niet-parametrische toetsen 7.6 CORRELATIE EN REGRESSIE 7.6.1 Correlatiecoëfficiënt 7.6.2 Regressieanalyse 7.6.3 Logistische regressieanalyse 7.6.4 Multivariate studies 7.7 PROCES-CAPABILITY EN PERFORMANCE 7.7.1 Proces-capability 388 7.7.2 Kortetermijn versus langetermijn capability 7.7.3 Proces-performance 396 7.7.4 Proces-capability voor attributieve data IMPROVE 7.8 DESIGN OF EXPERIMENTS (DOE) 7.8.1 Principes en terminologie 7.8.2 Two-level Full Factorial experiment 7.8.3 Two-level Fractional Factorial experiments 7.8.4 Response Surface Modeling CONTROL 7.9 STATISTISCHE PROCESBEHEERSING 7.9.1 Regelkaarten 7.9.2 Testen op bijzondere variatie CIMM ASSESSMENT LEVEL IV - CREËER CAPABEL PROCESSEN 8 CIMM LEVEL V - CREËER TOEKOMSTBESTENDIGE PROCESSEN 8.1 PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT (PLM) 8.1.1 Productlevenscyclus 8.1.2 Innovatiemanagement 8.2 DESIGN FOR SIX SIGMA 8.2.1 Design for X (DFX) 8.2.2 Quality Function Deployment (QFD) 8.2.3 Design FMEA (DFMEA) 8.2.4 Reliability 8.2.5 Tolerantieanalyse 8.3 DE VIERDE INDUSTRIËLE REVOLUTIE 8.3.1 Industry 4.0 BIJLAGE A - THEORIE-EXAMEN BIJLAGE B - PRAKTIJKEXAMEN BIJLAGE C - STATISTISCHE TABELLEN STANDARDIZED NORMAL DISTRIBUTION STUDENT'S T-DISTRIBUTION CHI-SQUARE DISTRIBUTION F-DISTRIBUTION BINOMIAL DISTRIBUTION POISSON DISTRIBUTION BIJLAGE D - KENTALLEN VOOR REGELKAARTEN BIJLAGE E - SIX SIGMA CONVERSIETABELLEN BIJLAGE F - REFERENTIES BIJLAGE G - AFKORTINGEN
https://bookspot.nl/
Aan je favorieten toevoegen of een prijsjager instellen?
Wil je dit product aan je favorieten toevoegen of wil je een prijsjager instellen? Maak dan een account aan voor verlanglijstjes en meer!