Power brands 2.0 - marc oosterhout - paperback (9789492196347)
Olivia media
Apple, Airbnb, Nike, Google, Starbucks, Nespresso, Jamie Oliver, Obama, GroenLinks, Uber, IKEA of HEMA. De Power Brands van nu. Merken waar mensen liefde voor koesteren. Merken die kracht uitstralen in alles wat ze doen. Ze zijn toonaangevend in het nieuwe merkdenken. Maar waarom zijn ze zo succesvol? Wat is hun geheim? En wat kunnen we van ze leren om zelf een Power Brand te worden. Dit boek laat je kennis maken met de twaalf heldere wetten van het nieuwe merkdenken. Om zo stap voor stap een Power Brand te ontwikkelen. Nuttig en waardevol voor commerciële merken. Van start-up tot corporate. Maar zeker ook voor maatschappelijke merken, zoals politieke partijen, NGO's of publieke organisaties, denk aan ziekenhuizen, universiteiten, ministeries of gemeenten. Een handzaam boek voor iedereen die gelooft dat een sterk merk je succes brengt. Marc Oosterhout is merkdeskundige en een van de oprichters van het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland, N=5. Marc studeerde communicatiewetenschap en economie. Hij ontwikkelde zich de afgelopen 30 jaar tot een van de bekendste merkstrategen van Nederland. Eerder schreef Marc Power Brands (2013), over de zeven principes van het nieuwe merkdenken. En De Kunst van het Kiezen, een boek over politieke marketing (2017).
Op een dag in nieuw-west - bas kok - paperback (9789082457575)
Olivia media
Nieuw-West heeft een eeuwenlange geschiedenis, eerst als veenkolonie en later als land- en tuinbouwgebied in Sloten. Toch ontwierp bouwkunstenaar Cornelis van Eesteren zijn gedroomde 'Nieuwe grachtengordel' op een blanco canvas. In de twintigste eeuw kwam in Amsterdam een westwaartse bevolkingstrek op gang. Van de Jordaan en andere buurten trokken stedelingen naar de wijken in Plan West en later naar die van het Algemeen Uitbreidingsplan (AUP). De Westelijke Tuinsteden zijn het magnum opus van Van Eesteren - maar al binnen een halve eeuw werd dit deels omver geblazen.
Voetbaldochter - marc oosterhout - paperback (9789082457582)
Olivia media
In Voetbaldochter schrijft Marc Oosterhout mooie en soms breekbare verhalen over zijn dochter Rosa, die maar één wens heeft: de beste voetballer worden. Herkenbare verhalen over ambitie, trots, plezier, liefde, boosheid en verdriet. Verhalen over alle emoties die bij sport horen. Geestig geschreven met verwondering en lichte ironie over hoe het in de voetbalwereld toegaat, waar vrouwen nog vaak als tweederangsburgers worden behandeld. Prachtige dialogen tussen vader en dochter, die iedere voetbalvader en voetbalmoeder zal herkennen.