Seo voor tekstschrijvers - alain sadon - paperback (9789081289672)
Seoguru
Na het lezen van dit boek bent u, tekstschrijver, weer volledig geïnformeerd over de wijze waarop zoekmachines, en dan vooral Google natuurlijk, naar uw teksten kijkt. De vele tekst-adviestools waar tekstschrijvers tegenwoordig aan zijn overgeleverd, blijken achterhaald. SEO tekstschrijven is niet een 'voldoende woordjes op de juiste plek plaatsen' . Dit boek zal u het heft weer in eigen handen geven. Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis -, opleiding- en adviescentrum zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven, hbo's en universiteiten. Verder is hij bekend van de serie boeken onder de naam 'SEO voor Webprofessionals' die sinds 2011 het licht zag en vele bedrijven de weg heeft gewezen op het gebied van de online vindbaarheid. In onderhavig boek is Alain Sadon de uitdaging aangegaan de vele inzichten, ideeën maar ook mythes die er binnen het schone vak van SEO-tekstschrijven bestaan, daar waar nodig te ontkrachten, het overgeblevene opnieuw te structureren en aan te vullen met de nieuwste inzichten. Het resultaat is een diepgaand en praktisch boek geworden dat de tekstschrijver zal inspireren in plaats van beperken. Het boek is ontstaan als lesmateriaal bij een SEO-college voor 4e-jaars studenten van Windesheim, Almere. Na dat college is het lesmateriaal zodanig herschreven en aangevuld dat het geschikt is gemaakt voor niet alleen studenten, maar voor iedereen die meer inhoudelijke en robuuste kennis wil verwerven over SEO. Dat kunnen SEO-tekstschrijvers zijn, maar ook marketeers, leidinggevenden en docenten. De bijlage van dit boek bevat een handige SEO-checklist voor tekstschrijvers waarmee de SEOtekst niet alleen gecontroleerd, maar ook verantwoord kan worden richting derden. Drs. Ingeborg van Rooij, Lecturer (Online) Marketing at University of Applied Sciences Windesheim, over het boek: Alain heeft het weer voor elkaar gekregen een SEO-bijbel te schrijven, deze keer voor tekstschrijvers. Stap voor stap wordt de tekstschrijver, of die nu ondernemer is of student, meegenomen op het pad naar de uiteindelijke tekst. Onze 4e-jaars studenten zijn enorm geholpen met zijn colleges en dit boek vormt daar een superwaardevolle aanvulling op. Prof. Dr. Em. Henk Koppelaar at Delft University of Technology (Computer Science), over het boek: Met verbluffende nauwkeurigheid brengt Alain Sadon kennis over van de moeder van alle zoekmachines: Google. Een voltreffer voor degene die meer en beter gelezen wil worden op het web. Een geweldig goed boek!
Seo voor webprofessionals - alain sadon - paperback (9789081289658)
Seoguru
Na het lezen van dit boek bent u, webprofessional, weer helemaal up-to-date als het gaat om het zo goed mogelijk scoren in de gratis zoekresultaten van Google.
Onderzoeker en leraar Alain Sadon is in staat om dit complexe en dynamische vakgebied, SEO genaamd, toegankelijk en praktisch toepasbaar te maken voor een breed publiek. Een must voor website ontwikkelaars, website/webshop beheerders, marketing/reclame bureaus, SEO adviseurs, tekstschrijvers, studenten en opleiders.
Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis-, opleiding- en adviescentrum zoekmachine optimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven en aan verschillende universiteiten en hogescholen.
U krijgt op systematische wijze antwoord op de volgende vragen:
* Wat omhelst het SEO vakgebied?
* Wat mag er van een webontwikkelaar, copywriter, webmarketeer en SEO specialist worden verwacht?
* Wat is de invloed van social media (Twitter, Facebook, Google+) op SEO (Social SEO)?
* Wat behelzen de Penguin, Panda en Hummingbird updates?
* Is een mobielvriendelijke website van belang voor SEO? En zo ja, op welke manier dan?
* Hoe ziet een ideale websitestructuur er precies uit? En de URL'ss?
* Hoe ziet Google onze site, wat is de DOM en de invloed van programmeertechnieken (Javascript, Ajax, etc.)?
* Wat moeten we doen om internationaal te gaan scoren?
* Hoe kunnen we zoekresultaten verrijken met reviews, events, zoekvensters, etc. via semantische markup?
* Wat is de Knowledge Graph en hoe varen we daar als bedrijf in mee?
* Hoe schrijven we zoekmachine vriendelijke webteksten? En wat is in dat verband Topic Targeting?
* Is dubbele content nu echt een probleem? Hoe daarmee het beste om te gaan?
* Hoe scoren we met images, video'ss, pdf'ss, maps ('sGoogle Mijn Bedrijf's) en apps?
* Wat zijn de beste (en slechtste) verwijzingen? Wat is linkearning?
* Hoe zorgen we ervoor dat een goed scorende site goed blijft scoren?
* Hoe voorkomen we, of reageren we op, penalty'ss door Google? Hoe minimaliseren we de kans op hacks?
* Met welke SEO tools kunnen we het beste onze analyses en metingen uitvoeren?