Klanten. Aan de ene kant zijn ze je broodwinning en dus je waardevolste bezit. Aan de andere kant werken ze soms op je zenuwen: hoe krijg je vat op hun gedrag? Hoe werkt het 'klantenbrein' precies? Misschien hebben ze wel heel andere behoeften dan je denkt - en dan zij zelf denken! Van Setten haalt in de Klantenfluisteraar heel wat opvattingen over klanten overhoop. Hij geeft verwarrend eenvoudige antwoorden op prangende vragen. Na lezing van dit boek kijk je weer met met frisse blik tegen je klanten én jezelf aan. Sterker nog, je kunt je marketing uitbesteden. Aan wie? Aan je klant!
Weet wat je zegt - jan van setten - paperback (9789082799941)
Verwarrend eenvoudig
Wat is voor jou de grootste uitvinding aller tijden? Ik denk niet dat taal hierbij hoge ogen gooit. Het is zo gewoon dat we kunnen denken, spreken en schrijven. Maar, is dat wel zo? Wordt het niet eens tijd dat we taal een stevige herwaardering geven? Taal is het middel waarmee je je wereld kunt opbouwen of afbreken. Waarmee je anderen kunt doen groeien. Waarmee je je verleden en toekomst (her)schrijft. Wat je denkt - of je dat nu in jezelf doet of hardop - is de voorloper en aandrijfas van wat uiteindelijk jouw werkelijkheid wordt. 'Weet wat je zegt' legt de verborgen kracht bloot van verschillende dimensies binnen de taal en communicatie. - Wat zeg je eigenlijk écht op basis van de oorspronkelijke betekenis van woorden? - Wat bepaalt hoe situaties op je overkomen en welke rol speelt taal hierbij? - Hoe kun je vi-taal taalgebruik inzetten om op nieuwe ideeën te komen, te inspireren, overtuigen, beslissen en met een frisse blik een nieuwe werkelijkheid te creëren?