De DiMarzio DP256 Illuminator Neck hals-pickup is specifiek ontworpen voor John Petrucci’s Music Man JP13 en is onderdeel van de nieuwe generatie gitaarelementen van DiMarzio en Dream Theater’s gitarist. Wat Petrucci erg belangrijk vindt is dat de hals- en brugelementen goed met elkaar samenwerken - maar óók prima op zichzelf staand werken. Deze pickup heeft aardig wat helderheid in het geluid zitten ne is ook vrij aanwezig. De pickup balanceert vintage en moderne kwaliteiten zonder het beste van beide op te offeren.
De DiMarzio DP217 HS-4 lijkt erg veel op de HS-3, maar heeft een sterker magnetisch veld. Deze vintage pickup recreëert een snaar-balans die erg vergelijkbaar is met single coils uit de jaren ‘50. Dit element werkt erg goed met high gain versterkers. De vintage magneet-stagger is een subtiel verschil met de HS-3, waarmee de algehele snaar-balans veranderd, wat resulteert in iets meer helderheid en snaardefinitie.
De Dimarzio DP110 FS-1 is niet ontworpen als een vintage single-coil pickup, maar de klankeigenschappen zijn wel erg geschikt voor een lekkere felle blues sound. Dit werkt met name goed op Strats met esdoornhouten hals, wanneer je de pickup plaatst in de brug-positie. Deze FS-1 is ongeveer 25% luider dan een standaard single-coil pickup en heeft een erg soepele en vette klank. Als je zoekt naar een grote en agressieve sound, dan kan je deze FS-1 pickup in alle drie de posities plaatsen. Zoek je juist naar een wat meer gebalanceerde sound, probeer dan eens bijvoorbeeld te combineren met de True Velvet pickup in de midden- en hals-positie.
De DiMarzio DP116 HS-2 staat met name bekend om twee dingen: in humbucking-modus heeft dit element een solide en natuurlijke sound, die cleaner en helderder is dan een reguliere humbucker. En in single coil modus krijg je juist een fijn, typisch vintage geluid die je verwacht van een single coil. De HS-2 is één van de eerste replacement pickups die DiMarzio heeft gemaakt in de jaren ‘80 en is na al die tijd nog steeds een favoriet. In een typische strat-layout, werkt de HS-2 goed in alle drie de posities, maar kan ook prima gecombineerd worden met de HS-3 en HS-4 pickups. Ook in H-S-H configuratie werkt deze prima, met bijvoorbeeld de PAF Pro, FRED, Air Classic of Humbucker from Hell elementen in de hals en brug-posities.
De DiMarzio DP111 SDS-1 mag er dan wel uitzien als een normale single-coil pickup, maar deze heeft juist de klankeigenschappen die vergelijkbaar zijn met oude soapbar pickups. De magneet in deze pickup is keramisch, maar heeft door de grote polen en spacing juist wat meer weg van een Alnico magneet. De magneet is wat minder krachtig, waardoor je de pickup wat gemakkelijker dichtbij je snaren kan brengen voor een hogere output. Het hoog is wat minder aanwezig, terwijl het laag juist wat dieper is dan je zou verwachten bij een single coil. Het resultaat is een rond en donker geluid, wat kan worden aangesterkt met bijvoorbeeld True Velvet pickups in de hals-positie voor een wat meer sprankelend geluid - of juist een FS-1 in de middenpositie voor een meer gebalanceerd geluid.
De DiMarzio DP217 HS-4 lijkt erg veel op de HS-3, maar heeft een sterker magnetisch veld. Deze vintage pickup recreëert een snaar-balans die erg vergelijkbaar is met single coils uit de jaren ‘50. Dit element werkt erg goed met high gain versterkers. De vintage magneet-stagger is een subtiel verschil met de HS-3, waarmee de algehele snaar-balans veranderd, wat resulteert in iets meer helderheid en snaardefinitie.
De DiMarzio DP281 Rainmaker Neck is ontworpen in samenwerking met John Petrucci, waarin hij heeft aangegeven een wat meer blues-achtige kant op te willen gaan. Deze Rainmaker pickup heeft dan ook een breder frequentiebereik dan de meeste signature modellen van de Dream Theater gitarist. De pickup heeft een interessante mix van warme hoge tonen en een vrij open klinkende midrange. Het resultaat hiervan is een fijn, lichtelijk overstuurd geluid dat bij een lager volume nog steeds solide overeind blijft staan.
De DiMarzio DP207 D Sonic heeft een flinke respons in het hoog, waarmee deze brug-pickup meer dan ideaal is voor het spelen van solo’s en losse noten. De solide kant van de pickup is het beste te installeren in de richting van de brug, waarmee je een wat helderder geluid krijgt met meer definitie. Als je de solide kant van de pickup richting de hals installeert, is het geluid warmer maar ook luider. Elke coil heeft een uniek klankkarakter, waarmee de waarmee de klanken van de 2 spoelen aardig van elkaar verschillen en via parallel-aansluiting ook een derde cleane en heldere sound naar voren komt. De D-sonic is met name geschikt voor gitaristen die spelen met dikkere snaren en een lagere drop-tuning.
Met de DiMarzio DP151 PAF Pro humbucker haal je een pickup in huis die qua sound een stuk meer ‘open’ is dan de originele PAF. Het grote voordeel van de PAF Pro is dat de helderheid van deze pickup goed door grote gitaar-sounds en effecten heen kan prikken, zonder daarbij muddy of ongedefinieerd te worden. Het laag is erg stabiel en in de midrange zit er een duidelijke piek, die een soort twang-achtige sound veroorzaakt. Deze PAF Pro pickup werkt erg goed in de hals-positie in combinatie met een hetere brug-pickup, zoals een DiMarzio Norton of X2N. Je kan hem ook inzetten als brug-pickup, waar deze verrassend goed werkt in combinatie met single-coils, omdat de output niet zo hoog is dat ze overpowered worden.
Periphery staat vandaag de dag bekend als een ware progressive-metal powerhouse - en daar heb je natuurlijk een specifieke sound voor nodig. Deze DiMarzio DP258 Titan Neck is ontworpen in samenwerking met endorser en Periphery gitarist Jake Bowen. Zoals sommigen zullen weten vraagt zijn muziek om zware klanken, maar ook de juiste klanken tijdens atmosferische stukken. Deze hals-pickup heeft een gebalanceerde mix van hoge, midden en lage tonen, ontworpen om alle drie even effectief te leveren.
De DiMarzio DP255 Transition Bridge pickup is voorzien van een krachtige keramische magneet, waarmee je vrij snel een lange sustain kan krijgen. Ook is het makkelijk om hiermee flink wat harmonische boventonen te creëren. De Transition Bridge pickup is ontworpen in samenwerking met Steve Lukather, die op zoek is naar een organische sound. Deze pickup is vooral aanwezig in de lage en hoge midrange, is erg direct maar ook zeker geschikt voor het spelen van technische partijen.
De DiMarzio DP111 SDS-1 mag er dan wel uitzien als een normale single-coil pickup, maar deze heeft juist de klankeigenschappen die vergelijkbaar zijn met oude soapbar pickups. De magneet in deze pickup is keramisch, maar heeft door de grote polen en spacing juist wat meer weg van een Alnico magneet. De magneet is wat minder krachtig, waardoor je de pickup wat gemakkelijker dichtbij je snaren kan brengen voor een hogere output. Het hoog is wat minder aanwezig, terwijl het laag juist wat dieper is dan je zou verwachten bij een single coil. Het resultaat is een rond en donker geluid, wat kan worden aangesterkt met bijvoorbeeld True Velvet pickups in de hals-positie voor een wat meer sprankelend geluid - of juist een FS-1 in de middenpositie voor een meer gebalanceerd geluid.
Met de DiMarzio DP158 Evolution Neck hals-pickup haal je een element in huis die ontwikkeld is in samenwerking met de enige echte Steve Vai. Deze pickup is origineel ontworpen voor zijn signature Ibanez Jem gitaren en zijn voorzien van een zogeheten dual-resonance configuratie, waarmee je meer boventonen krijgt dan gebruikelijk bij een humbucker. Deze hals-pickup kan aardig wat definitie en kracht leveren, met name in combinatie met een Les Paul of vergelijkbaar. De pickup is vooral gevoelig in het laag en stelt je in staat vrij makkelijk feedback te creëren. De Evolution pickups zijn doorgaans iets meer geschikt voor ervaren gitaristen door hun eigenwijze klankkarakter en dynamiek. Het verschil tussen de hals- en brugpickup van dit model is dat de brug-pickup wat strakker, agressiever en luider is.
De DiMarzio DP161 Steve's Special humbucker brug-pickup is een pickup met een vrij hoge output, maar niet op de manier zoals je bij de meeste pickups gewend bent. Deze humbucker is ontworpen door Steve Blucher, een ervaren technici van DiMarzio. Hij heeft de keuze gemaakt bij deze pickup om in plaats van een heel gefocust frequentiebereik, juist een heel breed frequentiebereik te pakken, wat vrij uniek is voor een humbucker met hoge output. Het resultaat is dat het laag en de hoge frequenties stevig aanwezig zijn, terwijl de middentonen juist wat worden teruggedraaid. Hiermee krijgen akkoorden en hoge noten erg veel definitie, omdat ze niet allemaal samen worden ‘geperst’, en met name bij cleane sounds heeft het bijna een soort hi-fi sprankelende klankeigenschap. De Steve’s Special is vooral geschikt voor versterkers die veel tone hebben in de midrange, omdat de scoop in de mids de pick-attack intact laat en hiermee de individuele noten zuiver naar voren
De DiMarzio DP174 Red Velvet single coil pickup is er voor de gitarist die zoekt naar een element die zowel de eigenschappen van een Strat- als Tele pickup heeft. Het element heeft aardig wat punch, wat wordt gegenereerd door de zogeheten “Power Plate” die aan de onderzijde van de pickup zit. De scherpere klanken komen van de custom gewonden spoelen en de opvallende midrange spike is het resultaat van een met de hand gekalibreerde magneet. De Red Velvet is ontworpen voor de brug-positie, maar werkt ook goed in de hals- en middenpositie wanneer deze gecombineerd wordt met een brug-humbucker zoals de Air Classic.
Met de DiMarzio DP244 Dominion Neck haal je een hals-pickup in huis, die nét wat heter is dan een typische vintage humbucker met aardig wat definitie en focus voor een aanwezige klank. De pickup is erg strak in het laag en heeft veel focus op het hoog, waarmee deze een snelle respons heeft, veel ‘edge’ en daarom ook erg goed samenwerkt met het Dominion brug-model. De pickup is ontworpen voor- en in samenwerking met Lamb of God gitarist Mark Morton.
De DiMarzio DP216 Mo’ Joe is een brug-pickup die ontworpen is in samenwerking met Joe Satriani. Het is geen geheim dat Satriani jarenlang de DiMarzio FRED als main pickups heeft gebruikt en dat is dan ook waar deze Mo’ Joe pickup erg veel raakvlakken mee heeft. Het verschil zit hem vooral in een hogere output, waarmee dikkere snaren beter uit de verf komen zonder steriel te klinken. Daarnaast zijn de typische boventonen waar de FRED om bekend staat nog steeds erg aanwezig, zonder dat de DC-weerstand verminderd is. De hogere output zorgt ervoor dat deze pickup erg goed werkt in combinatie met een PAF Joe in de hals-positie.
Het geluid van de DiMarzio DP 160BC Norton pickup ligt min of meer precies tussen de DiMarzio FRED en de DiMarzio Tone Zone pickups. De Norton is oorspronkelijk ontworpen om het toonbereik en de kracht van standaard humbuckers te vergroten, zonder daarbij zwaar over de top te gaan. Het resultaat is harmonische boventonen die alleen als smerig omschreven kunnen worden zoals bij de FRED, in combinatie met de kracht en het middenbereik van de zwaargewicht Tone Zone.
Het DiMarzio DP228 Crunch Lab gitaar element is ontworpen in samenwerking met John Petrucci, en werkt het beste in de brug-positie. Dit element heeft een vrij hoge output en heeft erg open lage- en middentonen. De hoge tonen hebben veel diepte, waarmee deze pickup erg veel body krijgt bij amps met veel gain, wat vooral goed werkt bij het spelen van akkoorden. De pickup levert een grote en strakke sound, die niet muddy of dun is, en is in beide richtingen te installeren.
De DiMarzio DP415 Area 58 single coil pickup is een waardige opvolger van de Virtual Vintage 2.1 pickup, met hier en daar verschillen in de performance. Zo is het dynamisch bereik een stuk groter en is de snaardefinitie veel helderder. De Area 58 is gebaseerd op een single coil uit 1958 met een unieke heldere en cleane sound. Deze moderne variant maakt echter het verschil doordat deze minder magnetische trekkracht heeft, en vrijwel geen brom in het geluid. De Area 58 is erg gevoelig voor hoogte-afstellingen: dichterbij de snaren geeft een vetter blues-achtig geluid met lichte compressie, terwijl verder weg sprankelende clean sounds kan geven.
De DiMarzio DP242 PG-13N Neck is een minibucker hals-pickup, met een groots geluid. Dit element is ontworpen in samenwerking met Paul Gilbert. De PG-13 Neck valt qua geluid min of meer precies tussen een vol formaat humbucker en een single coil en is qua klank erg vet, waarmee hij erg geschikt is voor jazz- en blues muziekstijlen. De pickup heeft een soepele respons in het hoog en voldoende low-end.
Met de DiMarzio DP158 Evolution Neck hals-pickup haal je een element in huis die ontwikkeld is in samenwerking met de enige echte Steve Vai. Deze pickup is origineel ontworpen voor zijn signature Ibanez Jem gitaren en zijn voorzien van een zogeheten dual-resonance configuratie, waarmee je meer boventonen krijgt dan gebruikelijk bij een humbucker. Deze hals-pickup kan aardig wat definitie en kracht leveren, met name in combinatie met een Les Paul of vergelijkbaar. De pickup is vooral gevoelig in het laag en stelt je in staat vrij makkelijk feedback te creëren. De Evolution pickups zijn doorgaans iets meer geschikt voor ervaren gitaristen door hun eigenwijze klankkarakter en dynamiek. Het verschil tussen de hals- en brugpickup van dit model is dat de brug-pickup wat strakker, agressiever en luider is.
Het DiMarzio DP193 Air Norton gitaarelement is van origine een brug-pickup, maar kan ook erg goed worden gebruikt als hals-pickup. De pickup heeft een warm en diep geluid en heeft een hete output, maar doet dit zonder distortion. Het unieke van deze ‘Airbucker’ pickup is de structuur rondom de Alnico 5 magneet, die de snaren letterlijk minder naar zich toe trekt. Het resultaat is een lange, onaangetaste sustain, groot dynamisch bereik en erg controleerbare pick-attack. Als je deze pickup als hals-element gebruikt, krijg je vrij veel boventonen, wat vrij uniek is in die positie. Gebruikt bij deze pickup 500K pots voor het maximale klankbereik, of experimenteer met 250K op de tone, waarmee je het hoog iets dikker kan maken. Deze pickup werkt goed in combinatie met DiMarzio Air Classic in hals-positie, ook met The Cruiser, The Chopper en Blue Velvet single-coils.
De DiMarzio DP259 Titan Bridge pickup is ontworpen in samenwerking met endorser en Periphery gitarist Jake Bowen - en dat is natuurlijk niet voor niks. In veel gevallen hebben brug-pickups met een hoge output een té heldere, of té donkere klank. En té is natuurlijk niet goed! De Titan Bridge is helder en strak in het laag, zodat de lage snaar niet ondefinieerbaar wordt. De hoge tonen zijn afgerond en gearticuleerd, en het Titan gitaarelement heeft een effectief en herkenbaar geluid, die vooral goed van pas komt bij progressieve metal muziekstijlen.
Vóór de alombekende DiMarzio Super Distortion was er de DiMarzio Dual Sound! Deze DiMarzio DP101 Dual Sound pickup werkt het beste in de brug-positie in solid-body gitaren, maar kan in sommige gevallen ook in de hals- of midden-positie worden gebruikt. Van origine was de 4-aderige bekabeling bedoeld om van serie naar parallel te kunnen schakelen, maar is nu juist met name populair in HSH configuraties waar deze, ondanks dat het een humbucker is, met een split erg goed in single-coil modus werkt in de midden-positie. Dit geeft dat lekker typische twangy single-coil geluid, omdat het warme klankkarakter en hoge output van de Dual Sound zich daar goed voor leent.
Voor de klassieke metal-gitarist is de DiMarzio DP117 HS-3 een goede keuze. De single coil pickup heeft een relatief lage output, wat juist in combinatie met distortion een erg fijne metal sound oplevert. De pickup werkt goed in alle drie de posities bij een strat-layout, waarmee je een wat warmer geluid krijgt dan gebruikelijk. De HS-3 werkt ook erg goed als een brug-pickup met in de hals-positie een HS-4 en in de middenpositie een HS-2. De HS-3 werkt ook goed in de middenpositie met humbuckers in de brugpositie, zoals de PAF Pro, PAF, Air Classic en Norton.
Het geluid van de DiMarzio DP 160CR Norton pickup ligt min of meer precies tussen de DiMarzio FRED en de DiMarzio Tone Zone pickups. De Norton is oorspronkelijk ontworpen om het toonbereik en de kracht van standaard humbuckers te vergroten, zonder daarbij zwaar over de top te gaan. Het resultaat is harmonische boventonen die alleen als smerig omschreven kunnen worden zoals bij de FRED, in combinatie met de kracht en het middenbereik van de zwaargewicht Tone Zone.
De DiMarzio DP254 Transition Neck pickup is ontworpen in samenwerking met Steve Lukather. De pickup is specifiek ontworpen voor de hals-positie en heeft het klankkarakter van een vintage humbucker, maar dan extra viezig. De pickup heeft een solide laag en een glas-achtig hoog, terwijl een juiste hoeveelheid midrange ervoor zorgt dat de pickup niet hol gaat klinken. De Transition Neck pickup heeft aardig wat punch en heeft een erg snelle respons.
De Dimarzio DP110 FS-1 is niet ontworpen als een vintage single-coil pickup, maar de klankeigenschappen zijn wel erg geschikt voor een lekkere felle blues sound. Dit werkt met name goed op Strats met esdoornhouten hals, wanneer je de pickup plaatst in de brug-positie. Deze FS-1 is ongeveer 25% luider dan een standaard single-coil pickup en heeft een erg soepele en vette klank. Als je zoekt naar een grote en agressieve sound, dan kan je deze FS-1 pickup in alle drie de posities plaatsen. Zoek je juist naar een wat meer gebalanceerde sound, probeer dan eens bijvoorbeeld te combineren met de True Velvet pickup in de midden- en hals-positie.
De DiMarzio DP415 Area 58 single coil pickup is een waardige opvolger van de Virtual Vintage 2.1 pickup, met hier en daar verschillen in de performance. Zo is het dynamisch bereik een stuk groter en is de snaardefinitie veel helderder. De Area 58 is gebaseerd op een single coil uit 1958 met een unieke heldere en cleane sound. Deze moderne variant maakt echter het verschil doordat deze minder magnetische trekkracht heeft, en vrijwel geen brom in het geluid. De Area 58 is erg gevoelig voor hoogte-afstellingen: dichterbij de snaren geeft een vetter blues-achtig geluid met lichte compressie, terwijl verder weg sprankelende clean sounds kan geven.
De DiMarzio DP284 Notorious Neck is een single coil pickup die specifiek ontworpen is om goed samen te werken met de Notorious Minibucker bridge en de Notorious Middle pickup. De pickup is ontworpen in samenwerking met Tim Henson van Polyphia, en een ieder die deze band kent weet dat hun muziek zich niet makkelijk laat categoriseren. De pickup is voorzien van een gedemagnetiseerd Alnico 5 magneet, waarmee het karakter van de vintage coils natuurgetrouw wordt vastgelegd. In combinatie met de Notorious Middle pickup, die voorzien is van een omgekeerde magneet en omgekeerd gewonden is, onderdrukt dit samen de brom. Het element is perfect als je zoekt naar een pickup met het dynamisch gevoel van een vintage single coil, maar dan met een wat subtieler hoog - dit werkt erg goed bij wat fellere gitaren.
De uitdaging van het ontwikkelen van een P90-stijl pickup, is dat ze qua sound niet altijd even clean zijn. DiMarzio heeft dat echter met de DP278 Fantom P90 wel voor elkaar gekregen! Deze pickup heeft nog steeds de charme en typische klankkarakteristieken van een jaren ‘50 P90-stijl pickup, maar dan zonder de brom en andere bijgeluiden. Dus verwacht een dikke midrange, veel harmonische boventonen en vol-klinkende losse noten - en wanneer je het volume open schroeft: geen brom!
Als je zoekt naar die typische Texaanse blues sound, dan kan deze DiMarzio DP 416BK Area 61 je helpen om daarvoor een stevige basis te vormen. De echte sound komt natuurlijk uit je handen en een set stevige snaren. De Area 61 reageert erg scherp op de pick-attack, waarbij zacht en hard spelen een verschil maken in de sound. Deze single coil werkt in een strat-configuratie in alle posities, heeft een erg organisch en hout-achtig geluid en heeft nagenoeg geen brom en magnet-pull.
De DiMarzio DP207 D Sonic heeft een flinke respons in het hoog, waarmee deze brug-pickup meer dan ideaal is voor het spelen van solo’s en losse noten. De solide kant van de pickup is het beste te installeren in de richting van de brug, waarmee je een wat helderder geluid krijgt met meer definitie. Als je de solide kant van de pickup richting de hals installeert, is het geluid warmer maar ook luider. Elke coil heeft een uniek klankkarakter, waarmee de waarmee de klanken van de 2 spoelen aardig van elkaar verschillen en via parallel-aansluiting ook een derde cleane en heldere sound naar voren komt. De D-sonic is met name geschikt voor gitaristen die spelen met dikkere snaren en een lagere drop-tuning.
De DiMarzio DP161 Steve's Special humbucker brug-pickup is een pickup met een vrij hoge output, maar niet op de manier zoals je bij de meeste pickups gewend bent. Deze humbucker is ontworpen door Steve Blucher, een ervaren technici van DiMarzio. Hij heeft de keuze gemaakt bij deze pickup om in plaats van een heel gefocust frequentiebereik, juist een heel breed frequentiebereik te pakken, wat vrij uniek is voor een humbucker met hoge output. Het resultaat is dat het laag en de hoge frequenties stevig aanwezig zijn, terwijl de middentonen juist wat worden teruggedraaid. Hiermee krijgen akkoorden en hoge noten erg veel definitie, omdat ze niet allemaal samen worden ‘geperst’, en met name bij cleane sounds heeft het bijna een soort hi-fi sprankelende klankeigenschap. De Steve’s Special is vooral geschikt voor versterkers die veel tone hebben in de midrange, omdat de scoop in de mids de pick-attack intact laat en hiermee de individuele noten zuiver naar voren
Met de DiMarzio DP151 PAF Pro humbucker haal je een pickup in huis die qua sound een stuk meer ‘open’ is dan de originele PAF. Het grote voordeel van de PAF Pro is dat de helderheid van deze pickup goed door grote gitaar-sounds en effecten heen kan prikken, zonder daarbij muddy of ongedefinieerd te worden. Het laag is erg stabiel en in de midrange zit er een duidelijke piek, die een soort twang-achtige sound veroorzaakt. Deze PAF Pro pickup werkt erg goed in de hals-positie in combinatie met een hetere brug-pickup, zoals een DiMarzio Norton of X2N. Je kan hem ook inzetten als brug-pickup, waar deze verrassend goed werkt in combinatie met single-coils, omdat de output niet zo hoog is dat ze overpowered worden.
De DiMarzio DP207 D Sonic heeft een flinke respons in het hoog, waarmee deze brug-pickup meer dan ideaal is voor het spelen van solo’s en losse noten. De solide kant van de pickup is het beste te installeren in de richting van de brug, waarmee je een wat helderder geluid krijgt met meer definitie. Als je de solide kant van de pickup richting de hals installeert, is het geluid warmer maar ook luider. Elke coil heeft een uniek klankkarakter, waarmee de waarmee de klanken van de 2 spoelen aardig van elkaar verschillen en via parallel-aansluiting ook een derde cleane en heldere sound naar voren komt. De D-sonic is met name geschikt voor gitaristen die spelen met dikkere snaren en een lagere drop-tuning.
Met de DiMarzio DP 257 Illuminator Bridge pickup haal je een erg fijne brug-pickup in huis. De pickup is ontworpen met endorser en Dream Theater gitarist John Petrucci, die graag brug- en hals pickups heeft die met elkaar samenwerken, maar ook op zichzelf een bruikbaar geluid leveren. De Illuminator brug-pickup doet voornamelijk drie dingen: het opent de middentonen, boost de hoge tonen een tandje en maakt het laag een stuk strakker. De open midrange zorgt ervoor dat distorted geluiden krachtig zijn zonder levenloos of juist té hard te klinken, terwijl de strakke basrespons modderige low end vermijdt.
Hoewel het DiMarzio DP224 AT-1 gitaarelement in eerste instantie specifiek ontworpen was voor gitaren met een 25.5 inch schaallengte, werkt deze perfect samen met andere type gitaren. De pickup heeft vrij veel bas en low-mids, waarmee gitaren die van zichzelf een helder klankkarakter hebben juist iets meer warmte krijgen. De AT-1 is ontworpen in samenwerking met Amerikaanse gitarist Andy Timmons, waarbij de focus vooral was om een wat ‘hete’ sound te creëren, die vooral geschikt was voor rock-muziekstijlen. Ondanks de grote focus op de lage frequenties, biedt deze pickup nog wel voldoende helderheid in de hoge noten.
Hoewel het DiMarzio DP224 AT-1 gitaarelement in eerste instantie specifiek ontworpen was voor gitaren met een 25.5 inch schaallengte, werkt deze perfect samen met andere type gitaren. De pickup heeft vrij veel bas en low-mids, waarmee gitaren die van zichzelf een helder klankkarakter hebben juist iets meer warmte krijgen. De AT-1 is ontworpen in samenwerking met Amerikaanse gitarist Andy Timmons, waarbij de focus vooral was om een wat ‘hete’ sound te creëren, die vooral geschikt was voor rock-muziekstijlen. Ondanks de grote focus op de lage frequenties, biedt deze pickup nog wel voldoende helderheid in de hoge noten.