The conversity model (e-boek) - clo willaerts - ebook (9789020997866)
Lannoo campus
Clo Willaerts explains how online conversations can be observed, influenced and transformed into conversions, resulting in the kind of return on investment everybody likes: lower costs and higher revenue. Take a look inside the book: Social media has disrupted traditional marketing, advertising and even business models. In fact, traditional marketing is dead! Ordinary people, millions of them, are using social media every day to solve their problems: coping with information overload, finding a new job or even a new boyfriend. Just as importantly, they collect information and opinions before deciding what to spend their money on. The people you used to know as your targeted audience, your consumers or even your prospects are now using Facebook, Twitter, blogs and YouTube to start and join millions of conversations, which can be both valuable and trivial. But how can businesses learn to listen into and monitor these conversations without getting a headache? How can they successfully build and maintain a presence which allows them to 'sfish where the fish are?'s How can they align their business objectives with their social media efforts? And what should they actually do now that social media has irreversibly changed the way that companies do business and hire people? Internet expert Clo Willaerts offers us convincing practical answers to all these questions. Using her Conversity model and a number of inspiring case studies, she explains how conversations can be observed, influenced and transformed into conversions, resulting in the kind of return on investment everybody likes: lower costs and higher revenue.
De schatkamer - walter landwier - paperback (9789402190052)
Brave new books
Als lid van de ondernemingsraad komt er veel op je af. Zeker als nieuw OR-lid lijkt het wel eens of je in het diepe wordt gegooid. In de praktijk van het OR-werk komen er vaak allerlei vragen op. Hoe organiseer je verkiezingen? Welke informatie hoort de OR te krijgen? Wat doe je als de bestuurder de OR niet informeert of de OR niet om advies vraagt? Op welke faciliteiten heeft de OR eigenlijk recht? Wat houdt het artikel 24-overleg in? Wat werkt wel en niet bij het communiceren met de achterban? Wat moet je wel en niet geheimhouden? Hoe kan de OR social media inzetten? Wij hebben de 50 meest gestelde vragen van vele ondernemingsraden voor je verzameld in de afgelopen jaren. De Schatkamer geeft kort en praktijkgericht antwoord op deze vragen. Dit boek is onderdeel van een drieluik. Wil je wat uitgebreidere tips over het samenwerken in de OR? Lees dan 'Help, ik zit in de OR!' met 250 tips. Zoek je een naslagwerk met modelbrieven, stappenplannen, checklists en de WOR? Gebruik dan onze Survivalgids voor de OR.