Kiezen voor kansen - cilia born, jos de mulder - paperback (9789077866696)
Ten brink uitgevers
Kiezen voor Kansen roept leraren, schoolleiders en besturen op zich meer bewust te worden van de kansenongelijkheid in de klas en de school. Jos de Mulder en Cilia Born hebben een jarenlange en veelzijdige ervaring in het funderend onderwijs. Ze delen die in dit boek met leraren, schoolleiders en bestuurders die zich betrokken voelen bij en zich zorgen maken over de kansenongelijkheid in de klas en de school. Als leraar kun je ervoor kiezen de leerling die extra uitleg, aandacht of tijd nodig heeft meer kansen op succes te bieden. Als schoolleider kun je ervoor kiezen meer onderwijstijd, begeleiding of oefenmogelijkheden te faciliteren voor leerlingen die minder kansen of achterstanden hebben. Als bestuurder kun je ervoor kiezen een visie te ontwikkelen en beleidsplannen uit te werken die achterstanden systematisch helpen bestrijden. Paul van Meenen, oud-leraar en woordvoerder Onderwijs van D66 in de Tweede kamer, “De auteurs van Kiezen voor Kansen staat een inclusieve en kansrijke samenleving voor ogen en geloven in de toekomst van kinderen en de cruciale rol van onderwijs daarin” Kiezen voor Kansen biedt in vijf hoofdstukken zowel theoretische inzichten als praktische handvatten voor onderwijsprofessionals om de kansengelijkheid in de klas en de school te vergroten. Hoofdstuk 1 begint met een beschrijving van de huidige situatie in het onderwijs, hoe dat historisch zo is gegroeid als uitkomst van politieke beslissingen en de maatschappelijke ideologie. In hoofdstuk 2 beschrijven de auteurs tien van de twintig door hun gedefinieerde knelpunten, gegroepeerd in twee clusters van ongelijke kansen: in het gezin en in de klas. In hoofdstuk 3 worden tien knelpunten van ongelijke kansen in de school en het onderwijssysteem behandeld. In hoofdstuk 4 komen de auteurs terug op Piketty's analyse en geven ze hun ideeën over hoe we tot een maatschappijbrede nieuwe ideologie kunnen komen. Hoofdstuk 5 begint met 'Een dag op de school van de toekomst', gevolgd door een toelichting op het onderwijs in de 21ste eeuw.
Leer ze rekenen - bea ros - paperback (9789077866689)
Ten brink uitgevers
Rekenen is een van de belangrijkste basisvaardigheden, op school en in de samenleving. Dit boek ondersteunt leraren en schoolleiders uit het basisonderwijs bij het verzorgen van goed reken- en wiskundeonderwijs. Het bestrijkt het hele palet van ontluikende rekenvaardigheid tot en met gevorderd rekenen en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer getalbegrip, schattend rekenen, automatiseren en het tegengaan van rekenangst. Rekenonderzoekers Marian Hickendorff, Ronald Keijzer en Hans van Luit selecteerden uit de schatkamer van het internationale onderzoek ruim twintig kernpublicaties. Onderwijsjournalist Bea Ros vertaalt in een aanstekelijke en heldere stijl de inzichten uit de theorie over wat rekenen is, naar het klaslokaal: wat heb je nodig voor goed rekenonderwijs en hoe onderwijs je het? Een tiental basisscholen heeft meegewerkt aan deze publicatie; daarom is er ruim aandacht voor praktische tips van leraren. Kortom, Leer ze rekenen is een inspirerend boek voor alle leraren die hun leerlingen rekenvaardig de wereld in willen sturen.
Greep krijgen op je studieloopbaan - joris dekkers, paul bloemen - paperback (9789077333297)
Metis onderwijsadvies b.v.
'sGreep krijgen op je studieloopbaan's is een handig hulpmiddel voor jou als student. Dit boek helpt je bij het verkrijgen van informatie over de instrumenten die bij studieloopbaanbegeleiding meestal worden ingezet, namelijk het persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) en het portfolio. Tevens biedt het veel ondersteuning bij het krijgen van scherpe beelden over werkvelden waar je mogelijk terecht komt,over jezelf en over je opleiding. Tips, opdrachten en testen zorgen ervoor dat de informatie in het boek voor jezelf bruikbaar wordt. Het boek geeft ook een goede afspiegeling van de verschillende studieloopbaanaspecten waar je tijdens je opleiding. 'sGreep krijgen op je studieloopbaan's is een handzaam boek dat je altijd bij je kunt hebben (zoals bij gesprekken met de studieloopbaanbegeleider) en dat tijdens de hele studie en zelfs daarna zijn waarde blijft behouden. Op de site www.oabdekkers.nl/greepopjeslb vind je extra informatie, voorbeelden en oefeningen. Waarschijnlijk ben je niet zo lang geleden begonnen aan een nieuwe opleiding. Je ontmoet nieuwe mensen,nieuwe docenten en begeleiders in een nieuw gebouw. En je krijgt wellicht te maken met andere vormen van onderwijs. Ondertussen kom je steeds dichter in de buurt van je 'stoekomst's: over een paar jaar oefen je misschien al een beroep uit. Of ga je nog doorstuderen aan de universiteit of een andere opleiding volgen op het hbo? Wij weten het niet en misschien weet jij het ook nog niet zo goed. Dat is niet zo gek: in deze periode van je leven word je misschien wel het meest geconfronteerd met je toekomst. De nieuwe opleiding, het nieuwe gebouw en de nieuwe mensen maken dat je alleen maar meer vragen aan jezelf moet gaan stellen. Waarom koos ik eigenlijk voor deze opleiding? Welk beroep wil ik uitoefenen? Past de onderwijsvisie en de manier waarop in de opleiding onderwijs wordt gegeven bij mij? Wat voor persoonlijkheid heb ik en wat betekent dat voor de keuzes die ik maak? Welke richtingen kan en wil ik op binnen mijn opleiding? Wat moet ik beheersen aan het einde van mijn opleiding? Wat kan en ken ik al en wat beheers ik nog niet zo goed? Welke leerstijl heb ik? Hoe functioneer ik in een groep? Veel studenten stellen deze vragen niet aan zichzelf. En ze worden vaak ook niet aan de studenten gesteld door hun docenten. Die hebben het al druk genoeg met hun eigen vakgebied. Daarom werken steeds meer opleidingen met (studie)loopbaanbegeleiders (trajectbegeleiders of loopbaancoaches). Zij helpen en adviseren je met deze en andere vragen die gaan over jouw toekomst en over het best mogelijke leertraject voor jou.
Eind 2021 is de NHG-Standaard Diabetes mellitus type 2 herzien. In dit boek Protocollaire Diabeteszorg vindt u de geactualiseerde protocollen, vertaald naar de praktijk. Korte, heldere teksten en handige beslisbomen ondersteunen praktijkondersteuners/verpleegkundigen en diabetesverpleegkundigen bij het zelfstandig werken in de praktijk. Daarnaast wordt richting gegeven aan wanneer overlegd moet worden met een arts. Dit is de zevende druk van Protocollaire Diabeteszorg; sinds 2002 het standaardwerk op het gebied van diabetes type 2 voor eerstelijns diabetesprofessionals. Langerhans is in 2003 opgericht door 5 in diabetes geinteresseerde artsen met als doel onafhankelijke voorlichting te geven over diabetes aan professionals. Inmiddels is Langerhans uitgegroeid tot het diabetes kennis- en onderwijsinstituut voor de eerste lijn en op die manier maken we de zorg voor mensen met diabetes iedere dag een stukje beter. Langerhans werkt onder andere samen met de Diabetes Huisartsen Advies Groep (DiHAG) en het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG).
Analyse en synthese - franc müller - hardcover (9789078596097)
Gignomai
Analyse en synthese: een methodische en praktische handleiding voor de analyse van het homeopathisch gesprek en de geneesmiddelkeuze. Vijf jaar nadat Franc het boekje "De Anamnese" heeft geschreven komt hij nu met een praktische handleiding voor de analyse van het homeopathisch consult. Hij legt uit hoe je via het Cyclisch Analyse Systeem op methodische en bewuste wijze alle stappen kunt nemen die noodzakelijk zijn om tot een verantwoorde en evenwichtige geneesmiddelkeuze te komen. Daarbij maakt hij gebruik van de inzichten van vele homeopaten die hem voor zijn gegaan. Hij en zijn docenten gebruiken dit systeem al jaren om homeopaten op te leiden. De ervaring en inzichten die ze daarbij opgedaan hebben is nu beschikbaar voor alle homeopathie studenten, maar ook voor collega´s die de effectiviteit van hun voorschrift willen vergroten. Opnieuw heeft hij een goed leesbaar en begrijpelijk boek geschreven waarin je telkens, als je het weer opneemt, iets nieuws leest. Franc geeft homeopaten in dit boek handvatten om een bewust een effectief geneesmiddelvoorschrift te doen. Franc Müller is sinds 1990 werkzaam als homeopaat. Daarvoor heeft hij o.a. een opleiding als muziektherapeut en psychotherapeut gehad. Hij heeft vele jaren als biologie- en muziekleraar op een Vrije School Bovenbouw gewerkt en geeft al meer dan 15 jaar op les op een beroepsopleiding voor homeopaten. Tweede bijgewerkte druk
Nederland is van ons allemaal - samira bouchibti - paperback (9789077866627)
Ten brink uitgevers
Het handboek 'Nederland is van ons allemaal' draagt uit dat de Grondwet niet zomaar een stoffige tekst is, maar de levende basis waarop de democratische waarden van onze samenleving zijn gegrondvest. De Grondwet is bij uitstek verbindend. De Grondwet beschermt en geeft richting aan onze samenleving en is een middel om in dialoog te gaan over racisme, discriminatie, vrijheid van meningsuiting, godsdienstvrijheid en zelfbeschikking. Tegenover de Grondwet en de daaraan verbonden rechten staat één grondplicht: de plicht om op een open, vreedzame en democratische wijze vorm en inhoud geven aan ons land. Wij hebben de gezamenlijke verantwoordelijkheid om de democratische kernwaarden levend te houden, te praktiseren en door te geven aan nieuwe generaties. In het handboek staat de VIP-methode centraal, wat staat voor Vrijheid, Identiteit en Participatie. De VIP-methode biedt docenten en leerkrachten en andere professionals die met jongeren werken handvatten om op een respectvolle manier in gesprek te gaan over lastige, gevoelige of gepolariseerde sociale en maatschappelijke thema's. Leerlingen en studenten leren elkaar te corrigeren en zelf te incasseren en hun gevoelens en gedachten onder woorden te brengen. VIP zet aan tot dialoog, kritisch denken, inleven in elkaar, zelfreflectie, relativeren en leren van elkaar. In het Handboek wordt invulling gegeven aan burgerschapsvorming aan de hand van de volgende kernwaarden: gelijkheidsbeginsel, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, zelfbeschikking, rechtsstaat, vrijheid, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, diversiteit, solidariteit en democratie. En geeft invulling aan artikel 1 van de Grondwet, artikel 6 (vrijheid van Godsdienst), artikel 7 (vrijheid van meningsuiting) en artikel 11 (onaantastbaarheid lichaam). 'sDit boek is een unieke combinatie van kwetsbaarheid en duidelijkheid. Goed burgerschapsonderwijs vraagt veel van docenten. Eindelijk is er een boek dat docenten de hand reikt. Goed lesmateriaal is essentieel, maar met dit boek bewijst Samira Bouchibti dat Burgerschap een opdracht is voor iedereen die in het onderwijs werkzaam is. Niet als geïsoleerd vak maar als exponent van de socialisatieopdracht van ons mooie onderwijs. Nederland is van ons allemaal, dus de burgerschapsopdracht ook! 's Chris Holman ( Practor Burgerschap) Over de auteur: Samira Bouchibti heeft zich de afgelopen vijfentwintig jaar vanuit de politiek, de journalistiek en het maatschappelijke middenveld intensief beziggehouden met sociale en maatschappelijke vraagstukken. Zij heeft drie boeken geschreven 'De islam, de moslim en ik' en 'De moslim bestaat niet' en in opdracht van de gemeente Den Haag de handleiding burgerschap voor docenten 'Waarom zijn wij Nederlander?'. Samira Bouchibti is werkzaam als adviseur burgerschapsonderwijs, gastdocent, trainer, senior beleidsadviseur en directeur van de VIP Academy.
Seo voor tekstschrijvers - alain sadon - paperback (9789081289672)
Seoguru
Na het lezen van dit boek bent u, tekstschrijver, weer volledig geïnformeerd over de wijze waarop zoekmachines, en dan vooral Google natuurlijk, naar uw teksten kijkt. De vele tekst-adviestools waar tekstschrijvers tegenwoordig aan zijn overgeleverd, blijken achterhaald. SEO tekstschrijven is niet een 'voldoende woordjes op de juiste plek plaatsen' . Dit boek zal u het heft weer in eigen handen geven. Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis -, opleiding- en adviescentrum zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven, hbo's en universiteiten. Verder is hij bekend van de serie boeken onder de naam 'SEO voor Webprofessionals' die sinds 2011 het licht zag en vele bedrijven de weg heeft gewezen op het gebied van de online vindbaarheid. In onderhavig boek is Alain Sadon de uitdaging aangegaan de vele inzichten, ideeën maar ook mythes die er binnen het schone vak van SEO-tekstschrijven bestaan, daar waar nodig te ontkrachten, het overgeblevene opnieuw te structureren en aan te vullen met de nieuwste inzichten. Het resultaat is een diepgaand en praktisch boek geworden dat de tekstschrijver zal inspireren in plaats van beperken. Het boek is ontstaan als lesmateriaal bij een SEO-college voor 4e-jaars studenten van Windesheim, Almere. Na dat college is het lesmateriaal zodanig herschreven en aangevuld dat het geschikt is gemaakt voor niet alleen studenten, maar voor iedereen die meer inhoudelijke en robuuste kennis wil verwerven over SEO. Dat kunnen SEO-tekstschrijvers zijn, maar ook marketeers, leidinggevenden en docenten. De bijlage van dit boek bevat een handige SEO-checklist voor tekstschrijvers waarmee de SEOtekst niet alleen gecontroleerd, maar ook verantwoord kan worden richting derden. Drs. Ingeborg van Rooij, Lecturer (Online) Marketing at University of Applied Sciences Windesheim, over het boek: Alain heeft het weer voor elkaar gekregen een SEO-bijbel te schrijven, deze keer voor tekstschrijvers. Stap voor stap wordt de tekstschrijver, of die nu ondernemer is of student, meegenomen op het pad naar de uiteindelijke tekst. Onze 4e-jaars studenten zijn enorm geholpen met zijn colleges en dit boek vormt daar een superwaardevolle aanvulling op. Prof. Dr. Em. Henk Koppelaar at Delft University of Technology (Computer Science), over het boek: Met verbluffende nauwkeurigheid brengt Alain Sadon kennis over van de moeder van alle zoekmachines: Google. Een voltreffer voor degene die meer en beter gelezen wil worden op het web. Een geweldig goed boek!
De mooiste weg - johan spitteler, reinoud buijs - hardcover (9789079336340)
Uitgeverij omjs bv
'sDe mooiste weg's gaat over leidinggeven aan kwaliteitsbeleid in het onderwijs en over het leren van teams. Dit boek is geschreven om aan te geven dat je van het werken aan kwaliteit kunt genieten, als je je eigen (samen wel overwogen) keuzes maakt en daar met je collega'ss je eigen route en manieren voor zoekt. Het is gebaseerd op interactie, verbinding op alle lagen, verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Pasi Sahlberg laat in zijn boek Finnish Lessons zien, dat onderwijsvernieuwing in zijn land focust op het professionaliseren van het werk van leraren, het vergroten van onderwijskundig leiderschap op scholen en het vergroten van vertrouwen in leraren en scholen. 'sDe mooiste weg's sluit hier helemaal bij aan.
Ik zal van je houden - david de vos - hardcover (9789079807697)
Go and tell media
Anderen liefhebben? Ja, dat lukt nog wel. Maar het liefhebben van jezelf? Wat is dat? En vooral: hoe doe je dat? In een diepgaande zoektocht heb ik ontdekt dat liefde, ook voor jezelf, de brandstof is die je niet alleen in beweging, maar ook in leven houdt. We kunnen niet zonder. Maar hoe laden we die liefdesbatterij op? Dat is de vraag waarmee ik aan de slag ga in dit boek.
Meetkunde en algebra - rinse poortinga - paperback (9789081813525)
Pumbo
Dit boek is bestemd voor lezers met belangstelling voor meetkunde, die enigszins bekend zijn met lineaire algebra. Lineaire algebra maakt een betrekkelijk eenvoudige behandeling van de meetkunde mogelijk. Omgekeerd illustreren meetkundige toepassingen op een beeldende manier de algebraïsche eigenschappen. Meetkunde en algebra zijn nauw met elkaar verweven. Een punt in een ruimte met dimensie n kunnen we representeren door een n-tal coördinaten. Met deze coördinaten kunnen we rekenen alsof het reële getallen zijn. Een belangrijk deel van de meetkunde berust echter niet op de specifieke eigenschappen van de reële getallen. Het is in eerste instantie voldoende dat de coördinaten behoren tot een algebraïsche structuur die in de wiskunde bekend staat als een 'slichaam's. De elementen van een lichaam kunnen we optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Voor deze bewerkingen gelden soortgelijke regels als voor het rekenen met rationale, reële of complexe getallen, maar m.b.t. andere zaken kunnen lichamen heel verschillend zijn. Er bestaan zelfs lichamen met een eindig aantal elementen. Om afstanden en hoeken te kunnen definiëren moeten extra eisen aan het gebruikte grondlichaam gesteld worden. Het is interessant om te zien welke algebraïsche eigenschappen verantwoordelijk zijn voor welke meetkundige eigenschappen. De hoofdstukken 1 t/m 11 behandelen de overgang van een projectief vlak naar een euclidisch vlak. In hoofdstuk 12 wordt het lichaam van de reële getallen als grondlichaam genomen. Dan hoeven we ons niet meer te beperken tot algebraïsche methoden, maar staan alle middelen van de analyse ter beschikking. Die zijn bijvoorbeeld nodig om een hoekmaat te kunnen invoeren. De hoofdstukken 13 t/m 18 geven een overzicht van de algebra die nodig is bij het bestuderen van meetkunde met behulp van algebraïsche methoden. Met name hoofdstuk 15 over lineaire algebra is van belang. In hoofdstuk 16 wordt in het kort de projectieve meetkunde in hogere dimensies behandeld.
Test jezelf. Weet jij alles wat je moet weten?
Met deze superleuke quiz oefen je alle vakken die je in jouw groep krijgt. Zon 600 vragen afwisselende vragen, uitleg en illustraties. Leuk voor school, thuis en onderweg.
Voor elke groep van 3 tot en met 8 is er een eigen quiz.
De vragen staan op de flapjes links, de antwoorden op de flapjes rechts, zodat je (niet) stiekem kunt spieken.
Draai de rechterflap om voor het antwoord.
taal - rekenen - geschiedenis samenleving - aardrijkskunde aarde, ruimte en milieu - natuurkunde en techniek natuur verkeer - Engels
gebonden met spiraal
De rotterdamse islamdebatten - paperback (9789081726498)
Iur press
Dit boek is een editorial ofwel een terugblik van de Islamitische Universiteit van Rotterdam (IUR). Dit in de vorm van lezingen over Islam gerelateerde thema'ss voor de Rotterdamse Islamdebatten in 2004 en 2005. Deze lezingen werden gehouden in een woelige periode waarin nog te veel verwarring ontstond over vele verschillende begrippen zoals radicalisme, extremisme, sharia, jihad, de positie van de vrouw in Islam etc. In de media werd er met veel spraakverwarring geschreven over deze en nog vele andere onderwerpen. Deze islam- en moslim gerelateerde thema'ss werden in deze periode geadresseerd door iedereen behalve de moslimintellectuelen. In dit boek leest u meer over de inhoud hoe zowel moslim- als niet-moslimintellectuelen geschreven hebben over deze hete hangijzers. De Islamdebatten waren initieel bedoeld als een hoeksteen voor een verantwoord Rotterdams sociaal integratiebeleid. Rotterdammers gingen met elkaar in discussie waarbij de eerste interne debatten door meer dan 1500 moslims bezocht werden. De coalitie Leefbaar wilde op deze manier het maatschappelijke debat aanwakkeren en een Social Charter (een samenlevingscontract) tot stand brengen. Na het vertrek van wethouder M. Pastors (Leefbaar), werd het beleid voortgezet door wethouder L. Geluk (CDA). Edited by A. Akgündüz, E. Gökçekuyu
Basisboek luisteren en spreken - harry van de pol - hardcover (9789081616720)
Vanbinnenuit
* Waarom lukt het vaak niet om een ander te helpen? * Wat bepaalt het effect van een gesprek? * Hoe luister en spreek je zo dat je een ander helpt? Veel professionals willen anderen helpen in hun ontwikkeling. Ondanks hun deskundigheid blijkt dat lastig. Wat bepaalt het effect van gesprekken? Hoe maak je echt contact? Hoe gebruik je de relatie als werkplaats? Wat betekent dat voor hoe je luistert en wat je zegt? Harry van de Pol geeft heldere antwoorden. Gebaseerd op praktische ervaring en wetenschappelijk onderzoek naar wat helpt in gesprekken. Met veel herkenbare voorbeelden en oefeningen. Harry is trainer en coach. In 2010 schreef hij Harthorend, luisteren voor professionals, dat werd genomineerd voor de prijs 'sManagementboek van het jaar's. 'sTopboek! Mijn eerste studieboek dat ook lekker leest. Dit gaat over mij. Persoonlijk geschreven en dagelijks toepasbaar, zeker nu ik stage loop. Dit boek ga ik er vaker bij pakken want hier gaat het om in mijn vak.'s Matthias Zandvliet, student Maatschappelijk Werk en Dienstverlening 'sDit boek is methodiekoverstijgend. Het helpt je bouwen aan een fundament. Zo maak je contact met jezelf en de ander.'s Deja Bosch, docent & therapeut Christelijke Hogeschool Ede 'sHet luisteren waar Harry over schrijft, namelijk met respect en waardering, is een weldaad voor het geloof in eigen kunnen.'s Joseph Kessels, hoogleraar Universiteit Twente en Open Universiteit 'sEr is in het werkveld een sterke behoefte aan een boek als dit! Ook als begeleider van onze route naar Welzijn Nieuwe Stijl laat Harry ons ervaren hoe luisteren, spreken en doen samengaan.'s Jacqueline Beekman, regiomanager Combiwel
Word 2007 - vera lukassen - paperback (9789081791038)
Serasta
Met het Lesboek Word Beginners 2007 leert u op een eenvoudige manier om te gaan met het programma. Leer hoe u snel gegevens kunt invoeren en ordenen. Hoe u teksten, alinea'ss en documenten opmaakt in al zijn facetten. Ook het maken van tabellen en het opnemen van afbeeldingen wordt uitgebreid behandeld. Leer AutoCorrectie-opties te gebruiken en bouwstenen te maken. In dit boek worden deze onderwerpen en diverse andere functies van Word aan de hand van praktische voorbeelden stap voor stap uitgelegd Dit boek is zowel geschikt voor klassikale les als voor zelfstudie.
Doe- en luister cd - wendy traa - luisterboek (9789081260725)
Open plek b.v., de
Doe- en Luister CD 1e druk is een boek van Wendy Traa uitgegeven bij Nabij Producties. ISBN 9789081260725 Droom weg bij het luisterverhaal Het Lieve Woorden Doosje... en ontspan en geniet met de 7 oefeningen op deze CD. Fijn voor het slapengaan of `s ochtends voor naar school gaan! Kinderen leren spelenderwijs dichtbij zichzelf te zijn, zich krachtig en sterk te voelen. Een inkijkje: met de oefening `Doosje in je hart` ontdekken kinderen hun eigen `Lieve Woorden Doosje`, met `Duik in de Zee` voelen ze zich fris en wakker en met de `Hand op je hart ademhaling` ontspannen ze volledig. TIP: Jij kunt enkele fragmenten op de site www.deopenplek.nl beluisteren. Omschrijving: CD en hoesje met kleuren illustraties. Afmetingen hoesje 12,5 bij 14 cm. Inhoud: 11 tracks. Inhoud CD: - Welkom! - Muziekje - Luisterverhaal 'sHet Lieve Woorden Doosje - Muziekje - In de zon: ontspanningsoefening - Een stevige boom: bewegings- en aandachtsoefening - Duik in de zee: bewegings- en aandachtsoefening - Open en dicht als een bloem: visualisatie - Hand op je hart ademhaling: ontspanningsoefening en visualisatie - Doosje in je hart: visualisatie - Met de ogen van je hart: aandachtsoefening en visualisatie
De kick in atletiek - diny bom - hardcover (9789072335654)
Jan luiting fonds
Praktijk en theorie van de atletiekbeoefening De Kick in Atletiek is geschreven voor docenten Lichamelijke Opvoeding in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs. Het boek is een verzameling van onderwijsleerstof voor alle leeftijden. Als u dit boek gebruikt, merkt u dat het echt 'skicken's is in atletiek. U vindt een schat aan informatie om uw lessen op een verantwoorde en aantrekkelijke manier in te vullen. Veel werkvormen doen een appèl op het plezier dat leerlingen ervaren als zij tot bewegen uitgedaagd worden. De opbouw van het boek: Het boek bestaat uit dertien hoofdstukken. Hoofdstuk 1 verwijst naar de kerndoelen en eindtermen van de lichamelijke opvoeding, vooral naar de eindtermen die gericht zijn op atletiek. Voor verschillende onderwijstypen staan suggesties hoe u de onderwijsleerstof kunt benutten om de doelen te bereiken. Hoofdstuk 2 tot en met 12 hebben dezelfde opbouw en behandelen elk één atletieknummer. Achtereenvolgens zijn dit: start en sprint, lange afstand, hordelopen en hindernislopen, estafette, verspringen, hoogspringen, hink-stap-springen, polsstokhoogspringen, kogelstoten, discuswerpen, balwerpen en speerwerpen. Hoofdstuk 13 staat in het teken van de meerkamp. Deze meerkampen kunnen tijdens sportdagen, schoolkampen, klassen tegen elkaar of in een persoonlijke meerkamp worden uitgevoerd. De beoordeling van de meerkampen gaat met punten uit een prestatieladder voor twaalf- tot achttienjarigen, voor zowel jongens als meisjes. Deze prestatieladder heeft 25 treden, waardoor er geen correlatie is met het geven van cijfers voor de atletiek.