Fortuna - ch. hupperts, e. jans - hardcover (9789076589886)
Eisma edumedia
Inhoud
De hulpboeken bevatten:
- Aantekeningen en commentaar bij de Latijnse teksten uit het tekstboek.
- Alfabetische woordenlijst achterin het boek.
- Aandachtspunten en tips voor bij het vertalen.
- Vertaalde teksten.
- Vragen en opdrachten bij de Latijnse teksten.[br]
Grip op competenties - bart declercq, ferre laevers, wilma van esch - paperback (9789079336333)
Uitgeverij omjs bv en cego
Alle pedagogische kaders geven aan dat we een brede ontwikkeling op het oog moeten hebben. Maar over wat we 'ontwikkeling' noemen, verschillen de meningen. In de ervaringsgerichte benadering spreken we van fundamenteel leren of deep level learning en daarbinnen van competenties. In dit boek belichten we deze opvatting van leren en ontwikkeling. We introduceren ook een kader om ontwikkeling te observeren in tien domeinen: grote (grove) en kleine (fijne) motoriek, taalvaardigheid, beeldende en muzikale expressie, begrijpen van de fysische wereld, begrijpen van de maatschappelijke wereld, sociale competentie, logisch-wiskundig denken, zelfsturing en ondernemingszin, zelfvertrouwen en verbondenheid. We tonen hoe dat in de praktijk werkt, met het portret van twaalf kinderen (van 1 tot bijna 4 jaar). We beschrijven onze observaties, we duiden welke ontwikkelingsgebieden daarin te onderscheiden zijn én we geven een inschatting van de competenties. Indringende verhalen zijn het, stuk voor stuk. Elk van de portretten roept het unieke op van een persoon-in-ontwikkeling. Van jonge kinderen die hun kracht tonen, maar ook hun worsteling met de uitdagingen die eigen zijn aan 'leven'. Tot slot hebben we elk domein uitgelicht, beginnend met een globale beschrijving per domein. Het stelt je in staat zelf gericht te observeren en een inschatting te maken van de competentie op het domein. Daarna beschrijven we waar de competenties bij volwassenen aan de orde komen, geven we situaties waarin je deze competenties bij kinderen kunt observeren, noemen we de signalen die je helpen om te bepalen hoe ver het kind ontwikkeld is in het domein en geven we een definitie van het laagste en hoogste niveau van ontwikkeling. Een competentiegerichte benadering brengt je dichter bij kinderen. Je ziet het hele plaatje. Je herleidt ze niet tot wat ze (nog) niet goed kunnen, maar je ziet, waardeert en geniet van hun sterktes.
Ooit gedacht dat je en vijfsterrenleven zou kunnen leiden? Een leven waarbij je niet allen je eigen potentieel ontwikkelt, maar ook anderen helpt om het beste uit zichzelf te halen? Die uitnodiging krijgt Ron na een onverwachte wending aan het begin van het verhaal. Hij accepteert het aanbod, aanvankelijk met de nodige dosis onzekerheid, maar zijn verlangen is groot genoeg om zijn angsten te overwinnen. Dankzij de samenwerking met zijn groeiend team en de talrijke adviezen van Philippe, krijgt hij een veel beter zicht op zijn kwaliteiten én op de zaken waar hij nog aan dient te werken. Hij leert hoe je nog beter kan communiceren en als een goede student volgt hij de adviezen op. Hij wil een voorbeeld zijn in woord en daad om zo anderen te inspireren.
Zenverhalen met een staartje - p. whitfield - hardcover (9789076407180)
Tattwa, uitgeverij
De Zen-verhalen zijn gebaseerd op klassieke filosofische anecdotes, en speciaal bewerkt en schitterend geïllusteerd voor kinderen. Elk boek bevat zowel een levensles (staartje) als een origineel Zen-verhaal.
De wijsheden die in deze Zen-verhalen aanschouwelijk worden gemaakt zullen zowel opvoeders, ouders als hun kinderen een leven lang bijblijven.
In dit zenverhaal lijdt Aap aan grenzeloze verveling. Niets kan hem nog inspireren. Door middel van haar verlichte wijsheid leert de schildpad, Sri Schillie, Aap met andere ogen naar de wereld te kijken. Dit boek laat zien hoe de geest zowel een strenge meester als een gewillige dienaar kan zijn.
Het werkboek bevat allerlei oefeningen en extra lesmateriaal aan de hand waarvan de leerling de lesstof in het tekstboek zich eigen kan maken en uitdiepen.
Het werkboek bevat:
- Leerwoorden per tekst
- Vragen over de inhoud en grammatica per tekst
- Grammaticale oefeningen
- Extra illustraties met opdrachten
- Grieks in het Nederlands
- Grammaticale overzichten
- Vertaalde bronnen uit de Ilias
De leerling wordt getraind in lees- en vertaalstrategieen, begripsvragen en het herhalen van de woorden.
Ten opzichte van de 2e druk zijn in deze uitgave meer taalkundige oefeningen en opdrachten opgenomen.
Kunnen vliegen als een paard, achtervolgd worden door de Russen, weten dat je de Messias bent. Hoe is dat nou? ANDERHOOFD draait om de ervaringen van veertien mensen die een psychose hebben gehad. Opera Theater Amsterdam heeft met hen een voorstelling gemaakt over de zin van waanzin en over wat nog telt als je de grip op de werkelijkheid verliest. Samen keken ze naar de angst, het verdriet, de woede, maar ook de rijkdom van de ervaring. De schrijver van deze bundel is een van hen. Hij heeft zelf drie psychotische episodes meegemaakt; twee mooie ervaringen en een regelrechte nachtmerrie. Hij is opgenomen geweest in diverse klinieken, waar hij belaagd werd door allerlei duivels en ander schorem. Deze psychotische ervaringen vormen, samen met de verhalen van twaalf andere deelnemers, de inspiratie voor deze verhalenbundel. Jeroen Verkroost (1972) heeft, onder meer, gewerkt als krantenbezorger, vuilnisman, beveiliger, freelance journalist, boerenknecht en ervaringsdeskundige in de psychiatrie. Daarnaast deed hij een studie Culturele Antropologie aan de UvA. Hij wil met deze verhalen psychotische ervaringen inzichtelijk maken en het taboe erover doorbreken.
Ik leer anders - agnes oosterveen-hess - paperback (9789081613514)
Ik leer anders, uitgeverij
Praktisch werkboek Ik leer anders voor leerlingen van de basisschool met leerproblemen, dyslexie, ADHD of ADD. Er zit meer in, dan er uit komt. Dit wordt vaak gezegd over leerlingen die onvoldoende presteren op school. Zij hebben een leerachterstand of een vorm van dyslexie. Als bijles niet of nauwelijks helpt, kan de leermethode Ik leer anders een oplossing bieden. Want een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers. Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal in de klas niet begrepen en onthouden. Het werkboek Ik leer anders vertaalt de lesstof naar deze visuele manier van denken. Zo kunnen deze leerlingen direct voldoendes halen. Op www.ikleeranders.nl staat de test: Ben jij een beelddenker? Direct resultaat Het werkboek Ik leer anders wordt doorgewerkt door een leerling begeleid door een ouder, coach of leerkracht. De leerling kan direct vertellen of deze leermethode werkt. Een voorbeeld: tijdens het oefenen kunnen leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Tafels worden direct onthouden na jarenlang tevergeefs oefenen. Leren klokkijken lukt binnen een paar uur. Hieronder staan verhalen uit de praktijk van ouders en kinderen. De teksten zijn ingekort. Complete teksten staan op www.ikleeranders.nl. Inhoud werkboek Ik leer anders Het werkboek kan worden voorgelezen en is voorzien van vele voorbeelden en foto'ss. - Theorie: een andere manier van denken en leren. - Test en karaktervergelijking: herkennen visuele leerlingen. - Informatie op juiste manier ordenen, opslaan en onthouden. - Taal: het alfabet, woordbeelden opslaan, woordpakketten groep 3 t/m 8. - Lezen: lege woorden visueel opslaan, leesletters oefenen, lezen met de leespijl. - Cijfers: cijferveld, tafels en het automatiseren van sommen. - Klokkijken: analoog. Bij een spelling toets schrijft hij nu bijna alle woordjes goed i.p.v. van bijna alles fout. Eindelijk iemand die mij begrijpt wat ik zie en denk. Bart 10 jaar Bart zit in groep zes. In groep vier kwamen we er achter dat hij een ernstige vorm van dyslexie heeft en in groep zes kreeg hij de diagnose ADHD. We zijn al jaren bezig om vooruitgang te boeken maar alles ging heel moeizaam. Via onze logopediste zijn wij in aanraking gekomen met de leermethode Ik leer anders. Eerst hebben wij de website www.ikleeranders.nl bekeken en we herkende Bart hier helemaal in. Ongelofelijk hoe snel hij alles op nam. Het woord bovendien kon hij in één keer door deze leermethode van voor naar achter en van achter naar voren spellen. Terwijl hij altijd alles fonetisch schrijft. Dit was voor hem echt heel erg knap. Nu twee maanden later is hij met lezen van Avi 4 naar Avi 7 gegaan. Bij een spelling toets schrijft hij nu bijna alle woordjes goed i.p.v. van bijna alles fout. Dictee is nu makkelijker te leren, de tafels zitten goed in zijn hoofd en hij rekent hierdoor makkelijker en sneller. Hij is nu veel sneller met zijn huiswerk klaar. Wij zijn super trots met het resultaat, als we dit wisten hadden we dit al jaren eerder gedaan. School is nu ineens veel leuker geworden. Livia 12 jaar Livia begon de basisschool als een goede leerling (B) maar zakte met alle vakken steeds verder weg. Lezen ging steeds moeizamer (twee jaar leesachterstand in groep zeven), maar ook het automatiseren ging lastig. Een collega vertelde over Ik leer anders en na het lezen van de site viel alles op zijn plaats. Inmiddels had Livia een cito entree toets gemaakt met een heel erg lage score. We zijn thuis aan de slag gegaan met de methode Ik leer anders. In de zomervakantie hebben we woordpakketten in het werkboek doorgewerkt, tafels geautomatiseerd en sommen geoefend. Terug op school, na de vakantie, ging het gelijk geweldig. Het kwartje was qua rekenen gevallen en er werden zelfs plustaken aangerukt! De cito eindtoets ging geweldig 540! In augustus gaat ze naar een havo-vwo brugklas en is ze vol zelfvertrouwen (dat is wel eens anders geweest). We zijn super blij en trots. Jay 10 jaar Onverwacht kwamen wij bij de judo in gesprek over de leermethode Ik leer anders. Na het bezoeken van de site waren we al enthousiast. We kwamen veel herkenning tegen bij Jay. Het aanleren van de methode ging Jay makkelijk af. Tijdens het avondeten zei Jay: Eindelijk iemand die mij begrijpt wat ik zie en denk. Jay heeft voor het eerst een 8 voor zijn dictee gehaald, voorheen alleen maar onvoldoendes. Jay heeft een dyslexieverklaring. Vandaag topografie toets, ben benieuwd naar de uitslag, maar eigenlijk weet ik het al. De meester van Jay zei dat we geen wonderen kunnen verwachten, maar wel een stijgende lijn. Hij zal verbaasd zijn nu hij ziet dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn! Van de week heeft hij zijn spreekbeurt gehouden. Hij heeft zelf het onderwerp dyslexie gekozen. Zijn klasgenootjes hebben nu ook begrip waarom het leren bij hem anders gaat. Hij heeft van de hele klas een goed gekregen. Dus over zijn zelfvertrouwen maken we ons ook niet meer ongerust. Blijf niet tobben met je kind. Bekijk wat deze leermethode voor jouw zoon of dochter kan betekenen. De resultaten zijn meteen zichtbaar!
De veilige klas - sura hart, victoria kindle-hodson - paperback (9789081674515)
Mens en communicatie
Een praktisch handboek over hoe Geweldloze Communicatie in het onderwijs werkt en geïntroduceerd kan worden voor leerlingen in groep 5 - 7 en daarbuiten. Vraag je je regelmatig af waarom leerlingen niet goed opletten in de klas, waarom ze elkaar pesten en waarom ze hun huiswerk niet (altijd) maken? In het boek De veilige klas - Leren en Inspireren lees je waar dit gedrag vandaan komt, hoe je hiermee om kunt gaan en hoe je dit kunt voorkomen. Met de informatie en de activiteiten uit dit boek creëer je een veilige sfeer in je klas, met toegewijde en betrokken leerlingen. Veiligheid en vertrouwen creëren Deel 1 geeft uitleg over de twee manieren hoe je veiligheid en vertrouwen in een klas kunt creëren, door je te focussen op je eigen behoeften en de behoeften van de leerlingen en hoe je een taal van geven en ontvangen (Geweldloze Communicatie) kunt leren gebruiken. Het noodzakelijke gereedschap Deel II biedt hiervoor het noodzakelijke gereedschap. Vijf stellingen geven inzicht in de behoeften - hoe je die kunt begrijpen, herkennen en eraan tegemoet kunt komen. Deze stellingen herinneren je aan je menselijke vaardigheid tot empathie en zorg. De oefeningen - voor zowel leerkrachten als voor leerlingen - dienen als handvat voor het creëren van een veilige basis om leren met plezier en verbondenheid neer te zetten. Het laatste hoofdstuk van Deel II biedt een rijk gevulde gereedschapskist van spellen en activiteiten voor het creëren en handhaven van verbindingen in de klas. Handleiding voor samenstellen van lesrooster Deel III bevat een handleiding voor het samenstellen van een lesrooster om je te helpen bij het plannen van de lessen, gebaseerd op de informatie en oefeningen uit De veilige klas. Met de informatie en de activiteiten uit dit boek creëer je een veilige sfeer in je klas, met toegewijde en betrokken leerlingen. Sura Hart and Victoria Kindle Hodson beschikken samen over 45 jaar aan ervaring bij het lesgeven aan jongeren, leerkrachten, bestuurders en ouders van schoolgemeenschappen.
Vijftien misvattingen en andere artikelen over nah - jet van swieten - paperback (9789081114233)
Kien boeken
Nadat haar partner in 2008 een herseninfarct kreeg, kwam de Nieuwegeinse schrijfster Jet van Swieten terecht in een ware roller coaster die haar langs de rand van de wereld bracht in een ander leven. Zonder afscheid te kunnen nemen van het leven dat zij kende, ging zij op zoek naar mogelijkheden om opnieuw te beginnen, met haar man die te maken heeft met de onzichtbare beperkingen bij niet-aangeboren hersenletsel. Tijdens een jarenlange zoektocht naar hulp en informatie voor haarzelf en haar man, heeft zij veel weerstanden moeten overwinnen. Aan de hand van haar zoektocht, begon zij de website NAH Verborgen Kopzorgen, waar zij publiceert over de onzichtbare beperkingen en de moeilijkheden die deze opleveren in het dagelijks leven en in het sociale verkeer. In 2015 schreef zij het artikel Vijftien misvattingen over mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Dit artikel betekende voor haar een doorbraak toe duidelijk werd hoe veel mensen zich hierin herkennen. Met het boek Vijftien misvattingen en andere artikelen geeft de auteur gehoor aan de vraag om een aantal artikelen te bundelen. De artikelen geven uiting aan de wens van erkenning en herkenning voor de onzichtbare beperkingen bij NAH, en maken zichtbaar in welke moeilijke omstandigheden de partners van getroffenen zich vrijwel dagelijks bevinden. Een informatief boek voor mensen met NAH, hun naasten en al die anderen die meer willen weten over dit onderwerp. Publiciste Jet van Swieten (1957) schreef interviews, reportages en kunstrecensies voor diverse uitgaven. Zij blogt onder de titel NAH Verborgen Kopzorgen. Wat lezers zeggen: - “Heel goed verwoord en heel herkenbaar.” - “Zo herkenbaar dit en goed verwoord.” - “Eindelijk een tekst die het goed duidelijk neerzet.” - “Dank je wel voor dit artikel. Geeft heel veel licht en inzicht.” - “Ik vind dit een heel goed artikel! Alles wat hierin beschreven wordt klopt als een bus! Dit zou iedereen moeten lezen zodat er eens eindelijk wat meer begrip komt voor diegene die NAH heeft!” - “Jeetje, ik zit dit te lezen en ik kon nooit goed uitleggen, hoe mijn leven is veranderd ! Dit stukje vertelt precies, wat er met me aan de hand is.”
Kunst is meer - jan laurens siesling - paperback (9789076417288)
Arte libro
In de afgelopen eeuw is de kunst als fenomeen in de maatschappij radicaal veranderd. Van een aangename bezigheid voor de intellectuele elite is het deel van de massacultuur geworden. Maar de kunstgeschiedenis, die het publiek enigszins wegwijs zou moeten maken in dit uitdijende labyrinth, is niet van methode veranderd; alleen maar exponentieel gegroeid, in gegevens en interpretatie. Dit boek pakt de zaak anders aan. Het stelt de bestaansreden van de kunst in de maatschappij centraal. Kunst is sinds (letterlijk) mensenheugenis een reactie op de wezenlijke vragen die de mensheid zich stelt in steeds veranderende omstandigheden. De geschiedenis van de kunst is de geschiedenis van die vragen en mag zo worden gepresenteerd. Zodat de toeschouwer weer het plezier mag beleven zichzelf te herkennen en daarmee een zekere diepgang te ervaren. En te beseffen dat kunst meer is dan een hobby of puur amusement, maar de polsslag van de samenleving, ook in onze tijd. In dit boek staan geen reproducties, in plaats daarvan namen van belangrijke werken, die gemakkelijk op het internet zijn na te slaan, plus een uitgebreide behulpzame index. Een perfecte gids op reis. Een andere visie op kunst. Kunst is meer. Jan Laurens Siesling (NL) is kunsthistoricus en schrijver.
Je kind beter laten scoren met (Cito) Rekenen Groep 7? Wil je voorkomen dat je kind achterblijft met rekenen in groep 7? Of heb je het gevoel dat het net wat beter kan, zodat je kind aan het einde van de basisschool geen schooladvies krijgt dat onder zijn niveau is? Kan je kind wat meer zelfvertrouwen gebruiken bij het maken van de toetsen? Met het Oefenboek Rekenen groep 7 - 1e helft schooljaar kun je je kind goed helpen met rekenen. De best lastige onderwerpen van groep 7 zoals breuken, procenten, meten, gewichten en inhoud komen ook uitgebreid aan bod. Het niveau van het oefenboek is afgestemd op de Cito-toets Rekenen Groep 7, midden groep 7 (M7). Deze toets wordt meestal in januari afgenomen. Opbouw van het oefenboek In dit oefenboek van bijna 200 pagina'ss komen de verschillende soorten sommen eerst per somsoort voor. Hierbij worden eerst de kale sommen aangeboden en daarna dezelfde soort sommen in de vorm van verhaaltjessommen (ook wel bekend als redactiesommen). Zo leert je kind de som die 'sverstopt's zit in het verhaaltje beter te herkennen. In het laatste hoofdstuk worden alle soorten sommen door elkaar aangeboden. De antwoorden staan achterin, zodat je de uitkomsten kunt controleren. Klantervaringen ***** Prima methode om rekenen thuis met je kind te oefenen. De methodiek volgt precies het niveau van het kind op school, waardoor alles op elkaar aansluit. Dat helpt mijn dochter haar zelfvertrouwen te vergroten. Ik ben heel tevreden. - Aylin ***** Mijn dochter ( groep 7) heeft veel moeite met het automatiseren van rekenen. Dit heeft grote invloed op haar zelfvertrouwen. Ze kwam regelmatig huilend thuis als de rekenles te moeilijk was geweest. We zijn eind vorig schooljaar gestart met de oefenboeken. Mijn dochter is in 3 maanden tijd van M5/ E5 IV score naar E5 III score gegaan. Een gigantische vooruitgang! Wat nog belangrijker is dat ze de rekenles makkelijker kan volgen, waardoor de meeste tranen verleden tijd zijn. - Simone **** Veel actueel oefenmateriaal voor rekenen en spelling. Geeft rust in de aanloop naar de Cito. - Frits
Proeven van succes - joep brinkman - hardcover (9789081923354)
Clou, for marketing, inform. en research bv
Hét boek dat dé methoden en toepassingen van Sensorisch Onderzoek behandelt. Deze volledig herziene zesde druk bevat de allernieuwste inzichten en visies op dit vakgebied! Voor zowel de (ervaren) sensorische onderzoeker als voor ieder ander die in studie of werk met smaakonderzoek, voedingsmiddelentechnologie of food marketing te maken heeft.
De transhumane mens - harry ansems - paperback (9789081676328)
Ansems
Eerder in de geschiedenis van het bewustzijn op aarde maakten de hominiden een belangrijke evolutionaire sprong voorwaarts door de gebruikmaking van abstracte taalsymbolen. Gelijktijdig met de verbeterde communicatie tussen soortgenoten ontwikkelde zich het reflexieve denken van het menselijk individu. Tegenwoordig leven we in een tijd waarin een steeds krachtiger wordend wereldwijd reikend communicatienetwerk de aarde omhult. Er ontstaat een nieuw wereldbeeld en een nieuw universeel bewustzijn. Individuele percepties van de werkelijkheid komen onder druk te staan. De menselijke samenleving verandert in hoog tempo en dit is ook van invloed op het reflexieve denken.
Dit boek gaat over de nieuwe mens, de mens van de toekomst. De verdere computerisering van de samenleving speelt hierbij een beslissende rol. Er ontstaat een collectief, menselijk geheugen en een collectieve identiteit.
Dit zal niet ten koste gaan van humane verworvenheden als empathie, vrijheid en zelfverwerkelijking. Immers het kenmerk van de evolutie is dat de echt nuttige en waardevolle eigenschappen altijd behouden blijven.
In een nieuwe transhumane samenleving overstijgt de mens zichzelf. Het bewustzijn heeft bij de transhumane mens een hogere dimensie bereikt, waarbij beperkingen van ruimte en tijd nog maar een ondergeschikte rol spelen. De nieuwe mensheid kent een uiterst sterke psychische verbondenheid; zij voelt en denkt niet langer op individuele basis maar veel meer met de perceptie van een totale, menselijke collectiviteit. Dit boek bevat geen science-fiction. Er is gebruik gemaakt van objectieve gegevens uit onder meer biologie, neurologie, psychologie en informatietechnologie.
Kosmopolis; de denkende planeet - h.w.j. ansems - paperback (9789081676311)
Ansems
Tot nu toe hield de evolutiewetenschap zich vooral bezig met het verleden. Dit boek richt zich op de toekomst. Er is nu al iets heel bijzonders aan de hand met de menselijke soort. De technische vooruitgang is niet te stoppen. Menselijke breinen worden steeds meer aan elkaar gekoppeld via het Internet en allerlei andere geavanceerde hulpmiddelen. Hierdoor evolueert het menselijk bewustzijn in snel tempo naar een alomvattend collectief bewustzijn. Voor het bewustzijn van de individuele mens heeft dit grote gevolgen.
Welke rol speelt het individu nog in de toekomst?
Kan ons zelfbewustzijn ook voortleven na onze dood?
Waarom is het van belang een onderscheid te maken tussen het primitieve individuele bewustzijn en het veel complexere zelfbewustzijn?
Wordt de wereld door dit alles moreler of juist niet?
Veel vragen worden gesteld in dit boek. Veel antwoorden liggen opgesloten in de evolutionaire natuurwetenschappen en in de evolutionaire menswetenschappen. Maar ook kunnen antwoorden gevonden worden in de intuïtieve en spirituele aard van de menselijke geest zelf, waarbij de inbreng van de grote filosofen niet gemist kan worden. Dit boek neemt ons stapsgewijze mee naar een toekomst waarin de mens veel minder afhankelijk is van plaats- en tijdgebonden beperkingen en binnentreedt in de dimensie van een toekomstig collectief bewustzijn.
Kansrijke combinatiegroepen - f. louwsma, j. boerema, m. bijker - paperback (9789081712026)
Eduforce
De kracht van Kansrijke Combinatiegroepen Combinatiegroepen onderwijs dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs. Dit boek geeft inzicht in die keuze en beschrijft twee richtingen die kunnen leiden tot een passend antwoord op de knelpunten die worden ervaren door leerkrachten met combinatiegroepen. Het boek Kansrijke combinatiegroepen richt zich op mogelijkheden en kansen in het omgaan met verschillen in kansrijke combinatiegroepen: een praktische wegwijzer naar een nieuwe werkwijze. Een praktisch en handzaam boek, geschikt voor kleine scholen, geschreven door onderwijsadviseurs die gespecialiseerd zijn met het werken met combinatiegroepen.
Wonderwel - hans wilschut, marlie hollands - hardcover (9789082038125)
Wonderwel projecten
Dit boek is geschreven voor kinderen, hun ouders en docenten. Het gaat over bijzondere natuurkrachten en slimme techniek achter alledaagse voorzieningen in huis, zoals drinkwater, riool, verwarming en internet. Hoe gaan die voorzieningen eruitzien in het huis van de toekomst? Lees dit boek, verwonder je over nieuwe, duurzame uitvindingen en denk mee over alle vragen die er nog liggen.
Cultuur doe je zelf! - marcella bremer - paperback (9789081982535)
Kikker groep
Wat kan er beter in je organisatie? Wat de doelen of problemen ook zijn: als je niet wilt dat de organisatiecultuur daarbij hindert - ontwikkel dan een cultuur die helpt! De corona-crisis heeft laten zien hoe veranderlijk onze wereld is. Is jullie cultuur er klaar voor? Gebaseerd op het gevalideerde Concurrerende Waarden Model van Cameron & Quinn, laat dit boek zien hoe je cultuur concreet maakt én ontwikkelt via gedrag. Cultuur doe je zelf: dagelijks, als leidinggevende, maar ook als teamlid en als organisatie samen. Dit praktische boek helpt je daarbij. Marcella Bremer werkt als cultuurconsultant met organisaties binnen en buiten Nederland. Ze is mede-oprichter van OCAI online, de Positive Culture Academy en Leadership & Change Magazine. Ze publiceerde twee Engelstalige boeken over organisatiecultuur en positief leiderschap en staat sinds 2016 in de top-30 Global Guru lijst voor organisatiecultuur. Eindelijk een boek waarmee je daadwerkelijk aan de slag kunt met cultuurverbetering in organisaties! Cees van 't Wout, Independent Manager bij diverse opdrachtgevers Dit boek geeft veel praktische handvatten om met het Concurrerende Waarden Model aan de slag te gaan. Naast de nodige theoretische context bevat het veel tips en verhalen. Marjan de Ruijter, docent HRM en onderwijsvernieuwer bij Hogeschool Leiden Marcella Bremer deelt diepgaande expertise op het gebied van organisatiecultuur. Ze slaagt er als weinig anderen in om wetenschappelijke kennis te vertalen naar werkvormen die het verschil kunnen maken in de weerbarstige praktijk. Ze vermijdt management cliché's en is ruimhartig in het delen van aansprekende casuistiek. Actie zonder kennis is roekeloos; kennis zonder actie is futiel. Dit boek helpt praktijkprofessionals kennis en actie zodanig te combineren dat ze intelligente cultuurbouwers kunnen worden. Een aanrader! Prof. dr. Woody van Olffen - hoogleraar Organisatieverandering en -ontwikkeling - TIAS/ Tilburg University Een must-read voor iedere leider, adviseur en facilitator die zich met organisatieontwikkeling bezighoudt! Jan-Dirk den Breejen, auteur van 'sDe High Performance Organisatie'
Inburgering a2 - ad appel, kirsten verpaalen - paperback (9789081548854)
Appel
Dit boek is een uniek hulpmiddel voor anderstaligen in Nederland. Met dit boek kunt u uw taalkennis verbeteren tot en met taalniveau A2. De oefeningen in dit boek brengen u stap voor stap op taalniveau A2 volgens het Europees Referentiekader (CEFR). Als u dit boek hebt bestudeerd, kunt u ook slagen voor het Inburgeringsexamen op taalniveau A2.