Purpose driven people - alize hofmeester - paperback (9789083110325)
Twinxter media
Waarde leveren en van betekenis zijn. Dat wil iedereen. Maar hoe en waar te beginnen? Agility is ineens geen buzz woord meer. Wendbaarheid in je organisatie is bittere noodzaak. Sneller reageren op veranderende marktomstandigheden, op de wensen van klanten en medewerkers, waarde leveren, relevant en van betekenis zijn is een must. Wendbare modellen en methodieken invoeren is één ding. Echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is vaak een worsteling. Onmogelijk? Beslist niet. Maar hoe…? Het WAAROM, het WAT en de HOE van het creëren van business agility en werken aan duurzame groei in één boek. Een verfrissende en unieke aanpak waar mensen het fundament van organisaties en wendbare netwerken van de toekomst zijn. Samen bouwen zij actief aan de toekomst van werk. In dit boek zijn fictie en non-fictie met elkaar verweven en onderbouwd met data, research, praktische experimenten, tooling en casuïstiek van ervaringsdeskundigen die je direct kan uitproberen. De elementen van de People Journey Circle zijn ontstaan door jaren van intensief experimenteren, leren en verbeteren gedurende grote, succesvolle agile transities. De keuzes die de People Journey Circle biedt, helpen je ontdekken hoe en waar, jij de unieke reis naar business agility in jouw organisatie kan beginnen. Alize Hofmeester is een succesvol, purpose gedreven ondernemer, auteur, spreker. Als gepassioneerd People & Change Executive helpt Alize organisaties relevant te blijven voor klanten. Alize wordt beschouwd als een echte visionair en thought-leader op het gebied van business agile transformaties. Zij is actief als adviseur en coach van C-niveau leiders en transformatie teams rond mindset, leiderschap en de menselijke kant van verandering. Zij wordt alom geprezen voor haar inspirerende keynote speeches en coach- en trainingssessies voor mensen aan het begin van komende veranderingen in mindset en gerelateerde business agile transformaties. Voor meer informatie over Alize, ga naar www.twinxter.com
Handboek online marketing 7 - patrick petersen - hardcover (9789082298123)
Aclassbooks
Het zeer praktische studie- en managementboek is een harde softcover die in zijn zevende herziene editie totaal vernieuwd en nog completer gemaakt. Het gebruik van QR-codes, nieuwe inzichten, cijfers en ontwikkelingen van invloed op de online marketingmix, komen uitgebreid aan bod in een strakke structuur. Video-tutorials maken het HOM7 nog praktischer. 'sHet Handboek Online Marketing 7 (#HOM7)'s verschaft je als (toekomstig) onlinemarketeer zowel de theoretische grondslagen als de praktische tools om een effectieve onlinemarketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Doorspekt met voorbeelden uit de praktijk laat Patrick Petersen zien hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn. 'sHet Handboek Online Marketing 7's is een praktisch en crossmediaal boek met op de ondersteunende website www.handboekonlinemarketing.nl veel extra video'ss, interviews, extra webinars, kleurrijke modellen en opvallende cases. Het boek kent bovendien bijdragen van experts die de strategische visie op gebied van online marketing tot ver in de toekomst brengen. Leerzaam én inspirerend. 23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten 1 Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven. 2 Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden. 3 Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread. 4 Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst. 5 Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties… 6 Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI's en evaluatie. 7 Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd. 8 Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing. 9 TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories. 10 Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen. 11 Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking. 12 Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken. 13 Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties. 14 De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie. 15 Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schema's. 16 Video-tutorials, webinars en meer digitale extra's die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken. 17 Compacter geschreven en beter scanbaar. 18 QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan. 19 Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders. 20 Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk). 21 De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing.. 22 Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek. 23 In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl… Meer info? Mail direct de auteur op patrick@handboekonlinemarketing.nl
Klanten. Aan de ene kant zijn ze je broodwinning en dus je waardevolste bezit. Aan de andere kant werken ze soms op je zenuwen: hoe krijg je vat op hun gedrag? Hoe werkt het 'klantenbrein' precies? Misschien hebben ze wel heel andere behoeften dan je denkt - en dan zij zelf denken! Van Setten haalt in de Klantenfluisteraar heel wat opvattingen over klanten overhoop. Hij geeft verwarrend eenvoudige antwoorden op prangende vragen. Na lezing van dit boek kijk je weer met met frisse blik tegen je klanten én jezelf aan. Sterker nog, je kunt je marketing uitbesteden. Aan wie? Aan je klant!
Super sarko! - frank renout - paperback (9789054293279)
Uitgeverij conserve
Nicolas Sarkozy, president van Frankrijk, lijkt voor niets en niemand bang. Maar 'sSuper Sarko's is ook de zoon van een immigrant en mist alle eliteopleidingen, die andere Franse politici wel volgden. En dat moet gecompenseerd worden. Met blingbling en met Bruni. Sarkozy startte een oorlog tegen de Libische leider Khadafi, hij zei de banlieues met een hogedrukspuit schoon te vegen en pakte het heilige huisje van de luxueuze Franse pensioenen aan. Maar waarom? En is hij geslaagd? Frank Renout (Haarlem, 1965) woont en werkt sinds 2004 in Frankrijk als correspondent voor onder meer De Standaard, de NOS, de VRT, het Algemeen Dagblad en Vrij Nederland.
Kpi's die wél werken - p geelen - ebook (9789024457632)
Boom
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI'ss) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI'ss leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI'ss opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'sknoppen's krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Veel boeren zien hun toekomst verdwijnen door de stikstofaanpak van de regering. Heel Nederland heeft decennialang geprofiteerd van het aardgas uit Groningen, maar nu de huizen verzakken, geeft de overheid niet thuis. De toeslagenaffaire laat een onbetrouwbare overheid zien. Steeds meer burgers voelen zich niet meer gehoord, gezien of zelfs onrechtvaardig behandeld door de overheid.
Wat doet de overheid toch verkeerd?
Met dit opzienbarende boek reiken bestsellerauteur Leon Schaepkens, Stan van de Laar en Harrie Timmermans politiek en bestuurlijk Nederland oplossingen aan om het vertrouwen van de burgers terug te winnen. Zie mij, hoor mij! leert je:
• Hoe jouw gedrag als politicus of bestuurder kan zorgen voor veiligheid, verbondenheid en waardering bij burgers.
• Waarom toepassing van de gelijkheidsformule direct tot verbinding in de samenleving leidt
• Hoe je met kennis van onze psychologische basisbehoeften een andere samenleving creëert en de democratie in een volgende fase brengt
• Hoe je als politieke partij weer het verschil kunt maken
• Welke organisatie het best past bij een andere bestuurscultuur
Met Zie mij, hoor mij! luiden we een nieuwe fase van onze democratie in!
Leon Schaepkens schreef de bestsellers 10 miljoen jaar leiderschap en De F1-maatschappij. Hij studeerde economie, bestuurskunde, rechten & psychologie. Leon is expert in werkgedrag. Hij was actief in directiefuncties voor de overheid en de zakelijke dienstverlening. Nu adviseert en begeleidt hij organisaties, teams, bestuurders en managers in Nederland en België. Daarnaast is hij werkzaam als therapeut en toezichthouder.
Stan van de Laar stuurde bestuurskunde en bedrijfskunde en deed promotieonderzoek naar het succes en falen van samenwerkende gemeenten. Als adviseur richt hij zich op vraagstukken rondom organisatieontwerp en -ontwikkeling, samenwerking, fusie en leiderschap bij de lokale overheid.
Harrie Timmermans studeerde rechten en is gemeentesecretaris van Heusden en coördinerend gemeentesecretaris voor de Veiligheidsregio Brabant-Noord. Daarnaast vervult hij de rol van toezichthouder. Hij is uitgeroepen tot Rijnlander van het jaar 2023.